måndag 31 augusti 2009

töja tiden...

....så dygnet får fler timmar, ja det skulle behövas nu! Alt. att slippa arbeta helt men ha bibehållen lön. Ja det var väl att drömma rejält ;-) Mycket som ska hinnas med för tillfället. Jobb, skola, Lia (för er som inte vet: lära i arbete, samma som praktik), tid för barnen, djuren, maken (ja det är väl tveksamt-just nu får han nog avsätta mer för mig med tanke på omständigheterna). Hobbyverksamheten är ju inte direkt på topp den heller. Virkade ett halvt varv igår det var allt som hanns med under föregående vecka. Så ripplevirket får mest bo i sin korg :-(


Fick ett litet ryck häromdagen och tillverkade mig en ny dubbel läderrem med några tillhörande utbytbara berlocker, riktigt roligt. Är någon intresserad så ligger priset för berlockerna på runt en 50-lapp beroende på val av pärla/sten, band eller kedja ligger på ungefär samma pris.



Lite nytt ramlade ner i brevlådan häromdagen. Fasen vad hopplös jag är, har ju massor av olästa böcker redan....som sagt tiiiiden, hallå -kom hit

Tack vare min snälla observanta hjälpsamma studiekollega så har jag äntligen hittat siffra med tillhörande bokstav. Tänk så snyggt det ska bli på mitt blivande svarta hus....med galvaniserad armatur..*drömmer*
Här en bild på mattes söta galenpanna!
Ikväll blir det jobb, i morgon bitti blir det rensning i frisyren...tjoho va gött! godeg!

2 kommentarer:

  1. Ja du vännen ...vad mycket man vill och så lite man hinner...JA Jjag är intresserad ! Vill gärna ha en liten silverfärgad sten som hänger lagom i halsgropen om du kan fixa detta? Nu ska jag göra middag! Kramar

    SvaraRadera
  2. ÅH! Vad roligt med nya böcker, även om man redan har massor på hög. Bara känslan är härlig. :) Vilka underbara berlocker, och filten ser ut att bli jättespännande med härliga färger. Den ska bli rolig att se!

    Vilket underbart charmtroll!

    kram, A

    SvaraRadera