söndag 9 augusti 2009

Trevlig helg!

Söndag kväll igen då! Hur fort kan en helg bara försvinna? Helgen startade med en fredagsväll som tillbringades i skogen, det är ändå bara skit på tv och frisk luft och motion är ju bara nyttigt!
Väldigt kuslig grej, detta som helt plötsligt ramlat ner i skogen.
Trodde jag rensat färdigt för i år men jag sprang på ytterligare en guldgruva, så det blev även en vända på lördagen.

Här förstår ni varför det är så himla skoj att plocka, det högra bäret är ett ordinärt stort blåbär och i år finns mängder med den vänstra anabola sorten....weiii!!





På lördagkvällen fick vi verkligen trevligt besök, både för två och fyrbeningar. Min goa studiekamrat och de flesta av hennes härliga familj. Vi grillade och pratade och hade full underhållning utav våra fyrbenta vänner. Märkligt det där med hundkommunikation. I alla fall hade de fullt upp att inordna sig i leden.

Zorro den äldste: Intog en soft inställning och hade nog en skapligt mysig afton i godan ro.
Geisha den yngsta (och största): Visste nog inte riktigt vad som förväntades av henne till en början, hade nog många myror i huvudet periodvis men kom till ro och fattade galoppen galant efterhand.
Lilly: Kämpade på med alla medel för att visa Geisha att hon är en ytterst vänlig och väldigt lekglad flicka som för all del inte låter sig köras med för mycket, men god lärarinnesed vann och så småning vart det riktigt prickebus!
Harry the man: Vår egen security gard....Hade fullt upp med att arbeta ideellt för att hålla ordning i lägret (att han nog var den som skapade värsta oredan var han nog lyckligt ovetande om). Arbetsamt hade han det i alla fall, inte lätt för en sån liten knatte att hänga med i stora tjejernas tempo....men jävlar vad han kuta, matte var orolig för en mopskollaps =)

Ja hej och goddag, Lilly var namnet, själv då?


Titta sicken snäll och glad prickedick jag är, kan vi springa lite nu??
Idag har jag och E varit i Gällstad och shoppat lite, några tröjor och en snygg kudde blev införskaffat. Vi fick även hem ungdomarna från sjuhäradsfestivalen. Hungriga och troligtvis skitnödiga (hehe) men inte så trötta som jag hade väntat mig. H är ju för gullig ibland: när hon och fadern hyrde film valde hon med omsorg en film som vi kan titta på tillsammans allihop, myskids!! Nu blir det strax bädden, helgen är slut och i morgon ringer klockan. zzzznark på er!

2 kommentarer:

  1. Ja det var kul att få komma och umgås mer Er alla! Geisha sov hela söndagen och var ovanligt lugn och fin! Har bara en vecka kvar nu av min semester så nu börjar uppladdningen! Ha en bra måndag ! Kramar

    SvaraRadera
  2. fantastiska blåbär ju....mums älskar dom.....gött till mkt........men va konstigt att du inte kunde kommentera min blogg.........du kanske gjorde nåt fel.hehe.......ha det så gött sissi

    SvaraRadera