måndag 17 augusti 2009

Megashopping

Det ska vara fruntimmer för att ge sig upp i ottan för att åka och shoppa loss. Jajamen klockan 07.00 drog vi iväg jag och tjejerna. Kom fram till Ullared vid öppningsdags och det var jättelite folk. Löpte upp och ner i butikens gångar i jakt på det ultimata klippet. Ja något sådant vet jag inte direkt om vi fann men många trevliga grejer blev det. Tro det eller ej men halv elva var vi klara. Då var det inte riktigt lika tomt på parkeringen nej då hade det vanliga kaoset startat. Väl hemma plockades varorna upp och beskådades, och vi nickade förnöjt till varandra. Flickorna handlade högar med underkläder bl.a. Här ser vi ett litet smakprov på fynden:



Så här ser vårens och sommarens gardiner ut (ursäkta den mörka bilden), idag blev det lite nytt i köksfönstret, ja jag veeet....ser ännu vårigare ut nu lagom till hösten! Före:
Efter:


Fräste in till stan igen efter jag fått upp det nya, blev ju helt TVUNGEN att köpa en liten ny bordsdekoraton, lite rart va?? Knåpade ihop detta lilla masterpiece alldeles själv...jojo!


Passade på att införskaffa lite mer garn när jag ändå var i "farta".

Borde väl ta hand om en jäkla massa äpplen också men vete tusan om jag känner för det. Får väl bli nån paj kanske, gott om äpplen är det i alla fall även om en hel del är prickiga i skalet.

Tomaten skranglar vidare. Smakade häromdagen på min allra första egenodlade tomat ever, mums!


Nu måste jag och plånboken vila oss rejält, vi har haft en lång och slitsam dag ;-) See you!

2 kommentarer:

  1. Åh men det är alltid kul med Ullared! Kul med lite nytt och vilket fint kök du fick! Ska bli kul att träffas på fredag allihop! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ullared är härligt. :) Liksom egna tomater!!!

    Vad fint det blev i fönstret, vilken jätteskillnad!

    Kram, Annelie

    SvaraRadera