torsdag 6 augusti 2009

jisses tiden rusar...

Herregud alltså! Vart i hela fridens namn tar veckorna vägen? Måndag och fredag varannan dag typ....Men det är väl så att tiden går fort när man har kul. Nu längtar jag riktigt mycket till att börja min praktik och att ta tag i studierna igen. Måste ändå säga att den här sommaren har varit SÅ trevlig att jobba. Mycket goa duktiga människor i tjänst och allt flyter på. Många som man ser har vuxit lite nu när de får chansen för att halva styrkan är på semester, hoppas de vågar fortsätta ta plats efter sommaren. Det har varit väldigt roligt och lärorikt att få arbeta med sköterskorna i sommar men jag börjar tycka det är tjatigt att åka till apoteket 1-2 gånger per dag, pust!

Nu måste jag tjata lite om mina plantor igen, de är ett av mina glädjeämnen under sommaren. Här är min alldeles första tomatplanta någonsin, såå roligt att odla!! :-)
Växer som ogräs och kulkar i sig mängder med vatten:
Nyplanterad...

Snart två meter hög...

Och kolla! Kan snart skörda min alldeles egna odlade första tomat, den ska jag verkligen njuta av...mums!


Min ena otroliga dubbla petunia, vilken växtkraft ifrån en liten simpel planta, verkligen en sommarfavorit, har 3 olika färger och alla har varit lika tacksamma:

Dahlior är också otroligt vackra, den här hoppas jag skall överleva i garaget i vinter så den kan bli dubbelt så stor och fin nästa år. Så enkel men så vacker.


I övrigt letar vi febrilt efter en snygg lampstolpe till trädgården. Vill ha en snygg galvaniserad och har hittat några snygga, tyvärr ligger priset runt 4000 vilket jag tycker är i mesta laget men efter mitt slit med stenarna så får det nog vara värt det. I helgen är Hannah med Brian och kompisarna på festival så det är ju rätt lugnt här hemma. På lördag skall det verkligen bli skoj!!! Då ska Wirrevippan med familj och hundar komma och det ska bli härligt att få umgås och flabba och prata om allt möjligt, ni är såå välkomna min söta vän! Nu måste jag nog skutta i säng för att hinna läsa lite ur min braiga bok skumtimmen innan jag tuppar av för natten. Sussa sött ni andra med eller vad ni nu gör ;-)



























2 kommentarer:

  1. vilka härliga plantor....här har du en som skulle behöva lite lektion i det där med växter........så fint när alla andra gör det men jag.....tar död på allt som växer.....men kanske en dag .....så lyckas man......härligt med dina bilder.......ha det så gott sissi

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli så väldans gott att se dig och tjöta bort några timmar! Blev lite sugen på att åka tåg efter vårt senaste samtal.Ses ikväll!Kram

    SvaraRadera