måndag 3 augusti 2009

Oj hej!

Ja nu har jag varit borta ett tag. Dels för att det varit väldigt mycket att stå i men också för att jag suttit och knåpat ihop den här bloggen. Vad har hänt sedan sist då? Ja jag vet knappt själv, tiden rusar på så det är inte klokt. I två veckor så har jag arbetat med våra sjuksköterskor. Väldigt trevligt och givande måste jag säga. Jag har fått fräscha upp minnet lite vad gäller vissa delegringar som vi sällan/aldrig gör längre. Nu tas det prover, delas dosetter, fixas apoteksärenden, kuffas både KAD och Mic-Key samt en massa telefonkontakter och pappersexercis. Plus en himla massa andra sysslor. Helt i min smak.

Helgerna har spenderats mestadels i trädgården där allt möjligt fixas.



Det har även varit en hel del klevande i skogen bland svampar och bär. Västa pinsamt att komma till jobbet efteråt, de tror väl knappt att vi tvättar oss i Bengtssonska hushållet


Många blåbär har det plockats, närmare tio liter snart tror jag.
På pysselfronten är det virkning som är på tapeten för tillfället. Min lilla pläd är färdig och jag är mycket nöjd med resultatet. Den är virkad i ett oerhört mjukt och lättvirkat garn, Punto. 80 rutor blev det sammanlagt och drygt 25 nystan garn tror jag. Skulle gärna gjort den större men var rädd att jag skulle tröttna och det hela skulle frysa inne.

Idag har jag köpt 9 nystan nytt Punto, ska bli en pläd som virkas i ripple teknik, vågigt mönster som jag har tänkt i rengbågsrandning. Få se hur det går med detta. Nu hoppas jag att lite sol och värme kommer i veckan så de som har semester nu också får lite sommarfeeling.

Det var lite bloggtest idag får se hur det verkar. Snälla ni som läser (om nu någon gör detta) skriv gärna en liten kommentar, inga romaner krävs men bara så jag vet om jag ska fortsätta blogga. Puss och kram till er därute. Sängen ropar på mig!



4 kommentarer:

  1. det är som att ramla rakt in i tidningen"sköna hem". skitsnygg sida!!! jag är så stolt över dig =)Anna

    SvaraRadera
  2. Jag fortsätter gärna att följa din blogg,
    du har verkligen lyckats med ett bra upplägg.
    Va duktig du är kan du inte bjuda in mor Marita till facebook./Runa

    SvaraRadera
  3. Snygg blogg som bara den....är den lätt att lägga in bilder på? Funderar på att byta min blogg då jag tycker den krånglar ofta och så just detta att man bara kan lägga in en bild åt gången. Bra jobbat Ellen för du impar på mig hela tiden med allt pyssel. Jag är nog den mest opyssliga människa i sverige. Har nada talang för sånt!!Kramar

    SvaraRadera
  4. klart du skall blogga....jag kommer läsa den..hehe.....fina saker du gjort där...min svärmor har gjort två såna till barnen o leka med..som överakasst hon är sååååå pysslig..vilket inte jag är....blåbär..mm älskar blåbär.....sissi

    SvaraRadera