torsdag 29 april 2010

vankelmodig

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på länge länge. Jag har varit på Novaflex och dekormålat köksluckor åt en okänd kund i Helsingborgstrakten. Inte skulle jag själv sätta upp ett sådant kök men man blir smickrad av att människor tycker om det jag gör.


När jag stod där och målade så fullständigt överöstes jag av glädje, lycka och en form av sinnesro. Vad sjutton skall jag egentligen göra? Vad har mitt liv för meningsfullhet om jag inte får ägna mig åt att skapa, undrar om det är läge att tänka om? Vill jag verkligen jobba så hårt, ha så mycket ansvar och lägga skapandet och kreativiteten i en byrålåda? Jag är verkligen inte säker. Den glädjen jag får av alla mina projekt ger mig otroligt hög livskvalitet, kan jag få samma som ledare. Vad vill jag?? Suck....

Nåja så här blev luckorna, som sagt inte i modern stil men passar säkert i sitt nya kök:

Grunden till rosenknopparna är lagda, ser ut som stora plumpar, haha:

Motivet i sin helhet, röda och gula rosenknoppar, blad, råg och brudslöja:
smal lucka:

Stort motiv på täcklucka:
Den här luckan målade jag -97 och titeln på mig är INTE min idé....=)

Dagens arbetsplats= konferensrum...
En rosenkasse har blivit född:

Ett ljus har fått nya kläder:
Några burkar har fått lite behandling av pysselmor:

Fina trähjärtan och stämplar finns hos Stinas pysselskafferi, dekorationerna med, måla och montera får man göra själv:

I morgon skall jag skriva tenta, blir nog jätteskoj med tanke på min stooora inspiration just nu. Lär nog gå och snegla på min stämpellåda =) Ha det ni hemliga!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur då att jag lämnade ut ditt/dina telnr häromdagen....då nämnda köksförsäljare ringde mig och hade tappat bort dina nummer. Kram/Bitte

    P.S Oavsett vad du väljer att jobba med....så kommer du ALLTID att pyssla oxå. Det är ju så´n du är!

    SvaraRadera
  2. Du kanske inte hade tyckt det var lika roligt att göra det till en affärsrörelse med ditt pyssel, men annars hade det nog varit en bra ide. Jag förstår precis hur du känner inför valet av yrke, men allt handlar om vad man gör det till. Med din ordning och struktur så skulle du nog hinna med pyssel också. Tentan ligger orörd nu för mig med men ska ägna den några timar idag iallafall. Ha en härlig helg min kära vän! Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan! Ja, visst vore det underbart att bara kunna pyssla hela dagarna!! Just nu surrar det en massa ideer i huve´t på mig oxå.
    Vi kanske ska spela lite lotto, och hoppas på dom där miljonerna!!!!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Jisses vad fina luckorna blev Ellen! Du är ju superduktig :-) Hoppas att Lilly läker och kan springa och busa snart igen! Kram

    SvaraRadera