torsdag 1 april 2010

Påsken är här

Återigen har det varit ett par intensiva veckor. Nu blir det skönt med en ledig helg. I måndags så fick jag nöjet att delta som inspiratör på Pysselskafferiets mingelkväll. Fantastiskt roligt! Jag själv kom hem med oerhört mycket inspiration. De andra bägge inspiratörerna var fantastiskt duktiga. Malin var en fena på att scrappa allt möjligt och Arja imponerade oerhört på mig med sina vackra saker. Jag har en beställning hos henne som jag tänker visa här när den är klar. Hon syr underbara saker och jag medger rodnande att dagens bilder på senaste pysslet har Arja som förebild lite grann.


Men jag börjar med något som jag suktat efter ett tag nu....Zinkhus har kommit till mitt hem!

Denna lilla tygpåse är riktigt söt som ljuslykta, man får naturligtvis sätta värmeljuset i ett glas så det inte blir farligt. Man kan ju förstås använda den till allt möjligt.


Två små olika påsar till småttiga saker:

Ett ljus har fått en fin kostym:


Så här ser mina virkade broscher ut på tröjan.


Nu ska jag fortsätta att klura på allt skoj och vackert som jag är sugen på att skapa. Säg till om ni är intresserade av något. Puss i Påsk!!

5 kommentarer:

  1. Vilka fina saker, vad härligt att komma hem med så mycket inspiration!

    EN riktigt riktigt glad påsk önskar jag er!

    kram

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk önskar Stina & Malin
    Tack än en gång för att du var med i måndags.
    Och vad mycket fint du har pysslat!

    SvaraRadera
  3. du är en pysseldrottning...så fint

    SvaraRadera
  4. Hoppas påsken blev som du ville? Älskar de där små zinkhusen som du har! så söta och lättplacerade! Pysselmadam där vad dukrig du är! Pöss kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du har haft en skön pysslig påsk.
    Vilka fina saker du har gjort! Själv har jag varit ute och krattat och gjort fint framför huset. Hör av mig när katten är klar Mjauuu!
    kram kram Arja

    SvaraRadera