lördag 17 april 2010

Lördagsloppis

Idag blev det en tur till Gärdhem igen. Jag behöver lite material till betongpysslet. Naturligtvis blev det lite annat smått med. Deta lilla skrivset med bläckflaska och pennhållare kom jag över. Spetsar finns massa fina att välja mellan. De två översta är handvirkade och kostar bara 15 kr metern, ett riktigt skampris men hon som tog betalt sa att folk vill inte betala mer. Om man inte virkar själv är det nog svårt att fatta vilket jobb och pill som ligger bakom. Jag tänkte sy lite babylakan bara för att ta vara på det fina.


Lite små flaskunderlägg blir finfina som ljusfat. Skall använda några till betong med. Om någon är sugen på att köpa dekorerade blockljus så säg bara till. Från 50:- och uppåt beroende på storlek.

En till söt liten bricka som blir fin i betong senare.


Denna fina såssnipa skall jag ha blommor i, kan nog bli gulligt tror jag.


2 kommentarer:

  1. Å´säger jag bara bläckflaskan och pennhållarn
    tröttnar du på dessa juveler ring mej!!
    Jag får åka dit näst nästa helg, vill du åka med?
    Kram kram Arja
    ps. Har lite ideer om betong, sparat lite bilder.

    SvaraRadera
  2. Du är otrolig med dina tankar och bra påhitt om allt möjligt! Härligt för dig att ha den här hobbyn och skingra tankar med ibland! Kramar

    SvaraRadera