fredag 21 maj 2010

Gamla saker....

får nytt liv....hemma hos mig. I lördags for jag och maken och handlade virke till vårt altanbygge. På vägen dit åkte vi förbi en loppismarknad på Getängsvägen. Några billiga fynd blev det allt. Den söta brickan hamnade i min ägo, det är tänkt att kunna gjuta lite betongfat av den dessutom.

Dessa söta flaskor fick jag för 30 kronor. Lite pynt och de blir rätt söta:

I söndags var det dags för lite pyssel med Stina från Pysselskafferiet och Arja som är en av inspiratörerna. Vi hade en jättetrevlig kväll som gav en massa inspiration. Men först fyndade vi stort på Snökullaboden som finns mellan Brämhult och Gingri. Jag ska lägga in bilder på mina fynd senare. Här är iallafall den fina boden, bra priser var det med ;-)

Finfina textiler. Äkta gamla mamelucker fick flickorna med sig i sina påsar, underbara handsydda örngott, stege mm.

Söta lilla barnvrån.



Den trevliga och tillmötesgående butiksinnehavaren själv Astrid.


Mina nyfunna pysselkompisar Stina och Arja. Ja det var en finfin dag det =)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina bilder.
    Glasflaskorna är bara för söta, vilken tur du hade som hittade dom. Med lite spets blir det ju ännu sötare.
    Mina kuddar är jag nöjd med, de ligger i köks-soffan som "prydnad", än så länge. Sedan ska de till sängen, men jag måste hitta ett vitt & sött överkast först.
    Vi ses snart, ser fram emot måndag.
    Men först önskar jag en dig en härlig helg!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka fina bilder. Ja, visst hade vi det mysigt.Roligt att alla handlade med sig något hem. Jag får ta mig en tur ut på Söndag och hämta min stege.
    kram kram

    SvaraRadera