fredag 21 maj 2010

Gamla fynd

Här får ni se vad jag handlade på Snökullaboden. Dessa gamla små barnskorna kunde jag inte motstå. Jag ser flera generationer små knattar som frusit och knallat runt med sina små snoriga näsor i ur och skur. Såna små skor måste man ta tillvara på.
En liten bok med religiös skrift och ett glasögonfodral i trä följde med hem. Pappasken till nylonstrumpor fick jag av mamma som "ärvt" den. Passar ju perfekt i hallen nu.

Spetsar har jag ju alltid älskat och haft i mängder. Jag har fått en del efter mormor och en del efter mammas svärmor och andra har jag införskaffat lite här och där. På Snökullaboden hittade jag några rullar att linda upp spetsen på, jag har även köpt ett par på nätet samt ett par nya som skall få gammalt stuk.


Visst är det kul med gamla prylar!! Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Dom där skorna är ju bara för ljuvliga!!
    kram kram

    SvaraRadera