tisdag 5 januari 2010

Tadaaa!!!

Äntligen!! Köket är klart, finito! Vilken skillnad det blev. Jag har knappt förstått det själv eftersom det gick på ett kick att vänja sig vid allt det nya, men nu när jag såg bilderna, wow! Behöver jag säga att jag är nöjd? Nä det var väl det jag trodde. Ja om någon nu är nyfiken så skall jag inte hålla er på halster längre:
Före:
Efter:
Lite nytt i fönstren krävs naturligtvis med:


Före (fasen vad mycket grejer...hjääälp):


mörkt och murrigt:


Ahh, skillnad? Jepp! Underbart att ha skåp hela vägen upp till tak, och infälld takbelysning och man kan dimma all belysning i köket. Mysigt blir det.





Enda störningsmomentet är väl köksmöblerna, men dem får vi väl dras med ett litet tag till dessvärre, nästa möbel som MÅSTE bytas ut är soffbordet och lampan ovanför, måste bara spara ihop lite kulor först ;-))


Ja det var ju ändå en bra början på mitt nya år, hoppas det blir ännu mer roligheter, kram alla!

5 kommentarer:

  1. Vilket underbart fint kök! Så roligt att du visade. :)

    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  2. Men oj vad fiiiiint detta blev! Förstår om du vill vara hemma och pyssla o det! Så fräscht och modernt men ändå så ombonat och personligt! Gott för er alla! Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt!!
    Ett tips till köksmöblerna....måla dom med grungfärg.inte alltför noggrant..men bara en gång. Såg det hemma hos en kompis och det var supersnyggt verkligen! Hennes möbler var iofs lite mörkare under, men vaffan det finns ju bets på burk!
    Såg lite ut som nya fast i gammalt lite "ruff stuk". Tills du har sparat ihop kulorna till nya kanske? Kram Bitte

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt. Gick förbi på nyårsaftons-kvällen och det lyste så mysigt i dina fönster. Vi får komma och kolla in köket en dag eller kväll. Hur gick det med vår "tjejträff" rann den ut i sanden eller?
    Ha ett gott nytt 2010 kramar Helene

    SvaraRadera
  5. Ellinor,det blev ju jätte fint och vilken skillnad mot det mörka! Jag blir så avundsjuk alltså, nu måste vi få vårt gamla slitna kök utbytt.Det är nog det största och mest kostsamma att göra om kök men man byter ju inte kök varje år : )
    kram Maria Helenius Sthlm

    SvaraRadera