fredag 8 januari 2010

läslust

Vintervädret lockar med läslust, så mysigt att krypa upp med en bra bok. Jag har så många böcker som väntar på mig, snälla kan nån vänlig själ ge mig lite mer tid. Igår damp det ner några böcker till:
Jag har läst Svek av Karin Alvtegen, spännande historia med ett obehagligt slut. Undrar om jag inte läst den innan?
Nattfåk av Johan Theorin: Den här var också bra, passande att läsa nu med snön utanför husknuten, lätt att komma i rätt stämning:

Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates: Jättebra skildring om en ung kvinnas liv som inte varit helt lätt, ligger nog lite verklighet bakom boken med. Kommer att läsa mer av J C O.

Måste visa vilket litet fynd jag har gjort. Fina tallrikar för 15 kr stycket och skålar för 10 kr. På coop! Jättefint blev det att duka med i nya köket, ibland blir man bara så nöjd.


Nä, nu får jag inventera bokhyllan och se vad jag skall läsa härnäst, Fridens på er!

2 kommentarer:

  1. Så kul att läsa om din läsning!
    Svek tyckte jag jättemycket om, fick riktigt ont i magen av att läsa. Böktjuven är jättebra och jag förstår att du är glad över dina fynd på coop. Jag har likadana. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att läsa pocketböcker...men har fått ett problem! All text är så vansinnigt liten....men ska göra nått åt det med lite läsglas så kanske jag kan njuta av alla dessa böcker igen! Kram

    SvaraRadera