onsdag 13 januari 2010

bättre och bättre....

....dag för dag, jag blir bättre och bättre dag för daaag.... Vi hade faktiskt en vårdtagare en gång som sjöng detta på sin dödsbädd , jävlars vilken positiv livssyn, haha. Härligt att tänka på henne ibland. Just nu känns det även lite piggare även i egna livet. Året har sparkat igång och vardagen likaså. Jag behövde verkligen min praktik nu, det har varit så tungt på jobbet sista tiden och vi har en lååång resa att göra där. Jag hade önskat att det gick att slå bort jobbet mer men det vete ju bara gudarna hur länge man ska jobba kvar så man kan ju inte bara köra huvudet i sanden. Hela årskiftet har jag våndats och haft svårt att tro på min förmåga och mina val, hoppas att det kan vända nu!

Längtar till fredag och få träffa mina klassisar och särskilt mycket efter min tåg-vän. Vi skulle nog behöva åka ända till kalmar för hinna gå igenom lite av allt som hänt.

Kylan hänger i sig, ganska friskt kan man säga, hehe. Lilly börjar bli lite frustrerad, hon klarar inga längre promenader ute i kylan efter sina två tidigare tasskador. Hon skakar och försöker att stappla fram på tre tassar, det svider nog i trampdynorna, stackarn, hon behöver ju få utlopp för energin varje dag, tösabiten. Harry ligger alltid helst i nåns knä så han bryr sig inte om det bara blir kortisar. I helgen var det lite mildare så då kunde vi ta en sväng i skogen så de fick härja av sig: Mö snö!


Syns det att någon är sugen på gotte? Jepp!
Auf wiedersehen då ja!

6 kommentarer:

  1. härliga bilder.....kämpa på med skolan ....o lycka till med praktik och allt....:-))

    SvaraRadera
  2. Godiga hundvänner! Så fina!

    Kram, Annelie
    Och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag glömde pioner. Tack för att du påminde mig för att de ska vara med på favoritblomlistan. :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag beställde nostalgiböckerna på Adlibris, ca 80 kr styck.
    Hmmm. Med pockethögen har det inte hänt mycket alls i veckan. Jag sparar läsandet till sist på kvällen och då orkar jag inte så många sidor. Men igår rensade vi igenom bokhyllor och ställde in en ny Billy-hylla, och då kom böckerna fram igen, så jag bestämde att nu ska den framlagda högen läsas ut!!!!

    SvaraRadera
  5. Ja det var gott att träffa dig efter så lång tid. Synd bara att jag inte fick ha dig för mig själv...he,he. Härliga bilder på härliga hundar! Var rädd om dig! Kramar i mängd.

    SvaraRadera
  6. Åh...mig får du iaf inte träffa idag. Vi har annat för oss idag.
    Du har en så fantastiskt fin blogg Ellen. Blir så glad av dina bilder. De är ljuvliga! Puss

    SvaraRadera