onsdag 6 januari 2010

Blommor

Finns det något härligare? Mitt liv skulle vara utfattigt på glädje utan alla underbara blommor och växter. Jag börjar längta rejält efter våren för att kunna plantera, pilla och vattna. Skall beställa lite fröer och förplantera under våren, skall pröva på med daggsalvia och limefärgad blomstertobak tror jag, plus lite annat så klart!
Mor! Mina blomstercheckar gick till två sådana här fina porslinsblommor på båge. Fick lägga till en slant men det var det värt:
Passade på att köpa första vårblomman, en söt pärlhacint.
Under shoppingturen hittade jag dessa rosorna som jag nog får säga att det var bland de vackraste i färgen som jag nog har sett, gick inte att motstå. Blekrosa mitt och lite lime och äggskalsvita. Hur fina som helst, I love:


Skulle vilja ha ett mycket större hus och en betydligt större ekonomi så jag kunde fylla varenda vrå med blomster.....suck, det vore ljuvligt!

3 kommentarer:

  1. underbart vackra rosor....tänk jag har en blomma i hela lägenheten ..en vissen murgröna............

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det blommorna som håller oss vid liv tills våren kommer! ;) Jättefint, rosorna var underbara!

    SvaraRadera
  3. Ja det piggar sannerligen upp nu med blommor...då kan man ju ana att det kommer en vår snart! Jätttefina rosor!

    SvaraRadera