torsdag 3 december 2009

"Fylledag"

Igår fyllde jag år, mååånga år. Det var en väldigt bra dag vill jag lova. Vaknade av dottern och makens skönsång *harkel*. De var så gulliga och bjöd även på varm choklad, pepparkakor och ett fint paket. En jättefin stor glasburk inhandlad på Blomsterdesign.

På fm öppnade jag min mammas söta paketer:
En liten söt Zink-form:

Blir så här söt efter lite omsorger:
Jag fick även ett presentkort till Skene järn (för er som tycker det låter as-tråkigt så har de en helt jättefin presentavdelning, haha). Smart drag morsan! Nu måste jag ta mig en lucka och åka till Markbygden ;-)

Till middagen och tårtan blev jag än mer uppvaktad. Maken kom med ett presentkort på Betty´s och döttrarna hade köpt en mini-plattång som jag hade pratat om. Denna skall testas i dag, får se om jag får till frisyren bättre nu. Jag fick även en duschkräm och en spindelman-kalender (ja min äldsta dotter har en sjuk humor, min första egna chokladkalender är det i alla fall). Av min mysige svärson fick jag purpurfärgade julgranskulor som jag önskat mig. Ja sätt nu inte kaffet i halsen. Min julgran är inte helt traditionell och i år skall den gå i grönt och purpur, samma som övrig inredning i rummet.

Måste bara blogga lite till om mitt skåp. I förrgår var jag inte en nådig matte må ni tro! Under tiden jag grejade på andra våning så stod den prickiga damen och gnällde för hon inte fick följa med, sen hörde jag (precis som med småbarn) att det blev tyst...-neej Lilly ropade jag och sprang ner. Försent =( Mina lummer kransar var redan demolerade och hunden låg skamsen under trappan. Då var hon jäkligt billig ;-) Bara att bita i det sura äpplet och tillverka nya.

Här en bild på de gamla och sedan de nya:

Visst blev de nya lite bättre, även om jag tyckte om de andras ganska gammaldags utseendet? Tycker att de fina beslagen också blev pricken över I:et.
Igår fick vi våra nya bänkskivor, så snart blir nog köket klart, kaklet skall komma idag. Såhär såg gamla skivorna ut och efter det den nya: Jättefina blev de!

Idag skall jag fortsätta greja på. Kommer nog lite fler bilder snart. Simma lugnt!

4 kommentarer:

  1. Hej Ellinor!
    alltid roligt att läsa din blogg.Dina vovvar är för goa alltså,precis normala! Är matte dum och inte tar med oss så får väl vi hitta på med annat kul här nere tänkte de.
    Kjama din vovvar från mig: ) och du får en oxså.
    Maria Helenius

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Vilken fin dag du verkar ha haft.
    Kransarna var fina i båda upplagorna, jag kan inte låta bli att le åt vad våra vänner hittar på för att få uppmärksamhet!

    Är det Betty's i Borås som du fick present på? Jag har aldrig varit där men åkt och letat... :)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja det är Betty¨s i Borås. Vi har flera stycken sådana affärer här men den är något speciellt. Finns ett hus som heter storegården i Alboga (googla) som verkar jättespännande som jag täckt åka till, ligger 30 min norröver från Borås sett. Vart bor du?

    SvaraRadera
  4. Åh vad snyggt ni får det i köket! Jag tyckte iof att det gamla var helt okej det med men visst är det skoj att förnya sig lite ;-) Skänken du målat blev såå jäkla fin! Å Jag undrar om inte lilly gjorde rätt i att smaska lite på de där kransarna med tanke på hur snygga de nya blidde :-) Presentkort på Skenejärn är inte fel... Jag älskar att strosa runt i den "Lilla butiken" Det finns så mycket fint, luktar gott gör det oxå av alla tvålar och doftpåsar :-) Är ni fikasugna och bussugna så vet du vart vi finns ;-) Sköt om er! Kram lotta

    SvaraRadera