måndag 7 december 2009

Julpyssel

Visst är det buskul att julpyssla och pynta? Enda smolket i julebägaren är ju att man är tvungen att jobba och plugga lite mellan varven. Jag önskar att jag alltid kunde få vara ledig hela december för att göra ALLT som jag vill innan jul. Baka bröd och lussekatter, pepparkakor och biskvier. Lägga in olika sorters sill, göra egen snaps och senap, koka julgodis och fixa jättefina juleklappar. SUCK...ja visst gör jag mycket av det men det skulle vara så skönt att få ha gott om tid till det lilla extra.

Jag har pyntat och fyllt burkarna som jag fick i födelsedagspresent. Nöjd è jag! Fina è dom!

Min älskade ljuskrona i köket som är ett arv efter mormor får ny kostym varje jul. Jag brukar lägga lummer i den men i år har jag dekorerat med sånt där ris som ser ut som mjukt eneris. Blev jättebra, t.o.m. ljusmanchetterna blev fyllda av ris vilket kanske inte syns så bra.


Idag blev det snabb-pyssel. Två mellanstora tändsticksaskar blev blingade lite grann. Ibland bara måste jag få stillat min pysselnerv.


Förra året virkade jag en massa vita stjärnor och sydde på pärlor. De blev också jättefina och var ju så enkla att göra. Dessa bor tillsammans med prismor och vita pappersstjärnor i lilla granen under trappan. (ville ta en bild men det ser så trist ut på fotot inte alls lika fint som i verkligheten)




Annars händer inget särskilt. Jag kan inte göra så mycket på grund av den lea axeln. Blir korta stunder och jag är begränsad att göra sådant som inte innebär en massa lyft, behöver inte ens vara tungt utan att jag får ont som f*n :( Jag är så innerligt tacksam att jag har en tålmodig man som får hjälpa till med det tunga så ofta, han är guld värd.
Denna veckan skall tentan skrivas, det går nog bra. Jag har sänkt ribban rejält eftersom mitt arbete tar mycket av min energi nu.
Nu kan vi väl hjälpas åt att hålla tummarna för att det blir lite kallare och att det kommer lite snö. Kramisar till er därute som jag vet läser och extra kramar till er som bemödar er att lämna en liten kommentar, Det viktiga är ju inte precis vad som skrivs utan att ni ger er till känna. Tack och på återseende snart!

5 kommentarer:

  1. du gör så fina saker.......du har talang......kanonfint...ditt hem måste va en fröjd för ögat........

    SvaraRadera
  2. Kan du inte komma hit och hjälpa mig och styla upp vårt hem? Går i samma banor och när man ska försöka att byta stil eller köpa så får jag beslut ångest i affären!
    Du kanske skulle byta yrke och bli sån där som håller på med homestyling-det är ju inne nu och du har ju gåvan att se.
    Maria H / Stockholm

    SvaraRadera
  3. Ja du Ellinor den där Maria har nog en bra ide´kanske du skulle bli homestylare? De tjänar bra och du har ju en jäkla talang för detta!Ser fram emot att få komma hem till dig på en fika när allt är klart! Kramis

    SvaraRadera
  4. Vad söta ni är!! Dock har ni bara sett delar av ett kök, mitt hus har ju fler rum som nog inte hålle homestyling måttet, haha

    SvaraRadera
  5. Å så mycket fint du har gjort! Det ser jättefint ut i köket med den vackra ljusskronan!

    Stämningsfull Lucia önskar jag dig!

    SvaraRadera