lördag 19 december 2009

Rasp....

....i halsen! Usch jag vill verkligen inte bli sjuk till jul.

Idag är jag ganska sliten. Omorganiseringen på jobbet tar på krafterna. Hann inte ta rast idag heller, så mycket fel hela tiden och fler personal som inte har ett ok beteende gentemot varandra. Vi är varandras arbetsmiljö och vissa av oss gör verkligen så gott vi kan för att hålla en god stämning utan att klaga högljutt eller komma med syrliga sarkasmer. Återigen lär man sig den tuffa vägen hur viktigt det är med ledarskap och kommunikation och att informera om och om igen och förvissa sig om att informationen når fram. Ja tydliga rutiner skall inte underskattas heller *suck* Nu stänger jag klagomuren för idag.

Jag är tacksam för flera saker med:
- Barnen har bakat pepparkakor och spelar julmusik och är glada och fina.
- maken jobbar på med sitt jox, idag kom lite spotlights upp i taket.
- Vädret är kallt och vintrigt
- jag kommer nog hinna allt jag ska till jul.
- jag har goa och keliga fyrbenta vänner.

Vad mer kan man egentligen begära när man har en fantastisk familj, ett fint hus och en fast inkomst. Lite mer ödmjukhet behövs i dessa dagar. Idag längtade jag faktiskt efter att gå till kyrkan, ja märkligt var det med tanke på att vi gått ur svenska kyrkan och för att jag inte har någon gudstro. Men att sitta i den fantastiska rofyllda vackra miljön och bara vila hjärnan lite och lyssna på lite vackra julpsalmer skulle vara så skönt. Jag börjar nog bli gammal.

I morgon tar vi nog in granen och klär den. Det börjar bli lite skön julstämning nu, kolla in lite delar av mitt julekök:

Ha en fortsatt go helg alla!

3 kommentarer:

  1. Gammal är man när man kan psalmerna utan att behöva psalmboken och har sett till att man har pengar till kollekten ASG : D
    Och det är ingen risk att du blir gammal på mycket, mycket länge!!
    Se till att inte plugga på psalmer eller gå för ofta till kyrkan och för allt i världen ha alltid bara kort i plånboken när du ska till kyrkan.
    Mvh Maria Helenius

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar som vi fått rasp i halsen ungefär samtidigt..du är allt en riktigt julmamma. Fixar och donar och gör det bra! Jag är övertygad om att din familj,är riktigt glada över att de har dig som mamma och fru!Gammal är du inte heller, att man längtar efter lugn och ro som man faktiskt får i kyrkan är nog mer att man lärt sig uppskatta sånt som man förut inte såg!God jul min kära Boråsvän!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du slipper bli sjuk!
    Hoppas att det lugnar ner sig till jul och att du får trivas med dina två- och fyrbenta vänner. :)

    SvaraRadera