fredag 11 december 2009

Lucia

På söndag är det Lucia. Hoppas vi orkar gå upp och titta, det är mysigt och vi dukar med lite kaffe, varm choklad och lussekatter till den vackra sången. Häromdagen bakades det pepparkakor, degen gjorde jag dagen innan, ibland har jag tagit den enkla vägen och köpt färdig deg men de blir lite starka i smaken så nu fick det bli "the real deal" (och nä, inget kakel än suck)


Misslyckade kakor som blev jättegoda gjorde vi med, mmm.
Jag har ett jättegulligt litet luciatåg som jag fått av min svägerska...verkligen små sötisar:

Och då menar jag små:

Jag önskar en fin lucia till alla!

2 kommentarer:

  1. Det lilla luciatåget var verkligen sött! Då har ni säkert redan varit uppe i morse och tittat. Själv orkade jag inte, även om det är så himla mysigt just på morgonen. Jag tänkte försöka se luciorna på nyhetsmorgon i stället...

    Så roligt att Vindens skugga är något att se fram emot! Jag har också Hypnotisören i hyllan, hoppas jag hinner med den i början av nästa år åtminstone...
    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  2. Det var ju jättegulligt det där luciatåget! Önskar dig och din familj en riktigt god jul!!

    SvaraRadera