Ja med det menar jag inte att vi varit på fyllan, hehe, utan att vi firat de som fyller. Ja en har ju fyllt och en fyller på onsdag.
Men först var det skolstart i fredags! Det var gött att träffa alla mysiga människor igen. Som vanligt har vi jätteskoj och har mycket att prata om och skratta åt. Enda smolket i bägaren var att Sinikka inte var med, saknade henne-särskilt i bilen ;-) Märkligt är att jag saknar tågresorna lite, trots förseningar mm så är det väldigt mysigt att åka tåg. Vi tar nog upp den kollektiva miljömedvetna tråden igen framöver när mörkret faller på.
Lördagen startades med lite loppis för mig och E. Fyndade lite småsaker. Några fina broderier för ett par tior och en köttyxa för 15 spänn, nu slipper jag banka med kastrullen när det vankas wienerschnitzel! En ful liten kryddhylla inhandlades ochså för 45:- Den målades om redan till kvällen.
FÖRE:
och EFTER:
På söndagen var det kalas. Det var roligt att alla kunde komma och att vädret var med oss så att vi kunde sitta ute. Vi åt foliegrillade laxsidor med citron och dill. Vet att det var i enklaste laget men det är inte det lättaste att laga mat så det passar alla smaker och behov och detta äter de flesta ändå. Det enda som är synd när man själv har kalaset är att det är svårt att slappna av och sitta och småprata, tur telefon och mail är uppfunnet.....
Tårta blev det med (borde vara 31 ljus men det fick bli rent symboliskt):
Igår stod vi och tittade på när Harry blev arg på Åke för att han snott bästa sovplatsen. Hur det gick med den saken? Ja kolla själva:

Den som gapar....får ligga lite fint på kanten! 1-0 till Åke.
Nu ska jag fräsa iväg till jobbet på APT, hur kul som helst.....not! ;-)) bye!