söndag 16 januari 2011

Läslust

Under 2010 blev det inget nämnvärt läst. Detta året började lite bättre. Hundraåringen lästes på ett par dagar. Vad tyckte jag då? Jag hade nog lite höga förväntningar. Jag har ju läst en del av Arto Paasilinna och gillade dem jättemycket, de fick mig ofta att skratta högt. Hundraåringen känns dessvärre som att författaren verkligen anstränger sig för att skriva i Paasilinnas anda. Nu var det visserligen ett tag sedan som jag läste denne finske herre men jag tror nog att han är snäppet vassare. Förvisso var Hundraåringen klart läsvärd men skrattade högt gjorde jag inte.


Jag bytte raskt författare och genre. Mina favvoförfattare kan ju inte misslyckas =) Än så länge är jag helt nöjd och återkommer när den är utläst.


En bild på en söt liten herre. Sover så gott med tassen över nosen. Fine Åke!

1 kommentar:

  1. Åke är en fin herre! Ja det är kul med böcker speciellt nu när man kan läsa annat än skolböcker...kramisar!!

    SvaraRadera