söndag 29 augusti 2010

Knattrat...

...på med symaskinen har jag verkligen gjort denna helgen! Kalas har också hunnits med. men först börjar jag med lite bilder på mina sömnadsverk. Kökssoffan gav träsmak och behövde en go dyna och så blev det. Men det vete gudarna om jag gör om det, sicket pilljobb!! Skapligt bra blev slutresultatet i alla fall, Harry skulle provligga men blev ännu mer såld på kuddarna. Soffdynan fick ändå klart godkänt:


Kuddar är buskul att sy, skulle önskat att helgen hade haft en dag till för att knåpa lite. Tycker det är höstmysigt med plommonlila!


Lite svartvit rutiga hissgardiner fick dekorera mina höstfönster, ganska lättsydda förutom banden som är duktigt tråkiga att sy.

Min mormors gamla puff har fått ny klädsel ett flertal gånger och nu var det dags igen. En av våra rara kissekatter har vässat sina små klor på den så....Här har vi "gamla puffen"

Husse skall ta av klädseln och Harry erbjuder ett handtag, men jag tycker att de mer verkar gulla än att utföra sina viktiga sysslor :-O

Sim sala bim!! Snajsigt va!

Jag insåg redan för några veckor sedan att helgerna går alldeles för fort. Så himla mycket jag vill göra och jag hinner typ inte alls mycket. Sista månaden har det varit flera kalas och jag måste erkänna att jag inte direkt njuter av att stå vid spisen en hel helg. Jag bestämde mig sonika för att skippa den biten och beställa färdigt. Himmel så bekvämt. Vackert blir det med, och gott, och rikligt! Maten beställdes från Restaurang Balder, Där skall beställas fler gånger vill jag lova!

Nu blir det obligatoriskt söndagshäng i soffan, mmmm! Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Hejsan vännen! Men hur fint blev det inte i ditt kök nurå!! Härligt med färgerna, älskar det. Och "puffen" så supercool!!! Och maten, sitter här och väntar på att lasagnen skall bli klar, kurr i magen när jag såg eran kalasmat :O)
    Ha det gott Kramizar Arja

    SvaraRadera
  2. Åh så jättemysigt kök du fått! När får jag komma på fika;)Den lilla mopsen hoppas jag mår prima nu och han passa såklart vansinnigt bra in i kökssoffan. Puffen blev ju som nu! Tycker verkligen du kan unna dig att beställa hem färdigt...det är du sannerligen värd! Kramar i en stor hög!!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, så mycket fint du gjort. Och nytt jobb. Vore kul att träffa dig.
    Nu har jag öppnat igen:-)...Välkommen!
    Kram♥ Stina

    SvaraRadera