fredag 27 augusti 2010

Kärringarally

Idag flexade jag ut lite tidigare från jobbet. Jag stampade gasen i botten och for som ett jehu till inredningsmeckat i markbögda dvs Fritsla. Mitt första stopp blev hos textil och råvarulagret där jag fyndade 4 fina blåprickiga stolkjolar á 49 kr vilket fynd! Sen gasade jag vidare till en otroligt härlig affär : http://www.fritslatyglager.se/ 3 våningar med tyger och inredning. Finns nog allt som jag gillar där, modernt och gammaldags romantiskt i underbar mix. Behövs inte skava runt till andra butiker egentligen, allt som behövs, har dem där =) De har otroligt snygga tyger till helt ok priser. Tygerna som jag köpte skall användas till:
-rutigt: hissgardin till köket, volangdyna till kökssoffan
-etikettyg samt det svarta: klä om puffen i hallen
-siffertyget: hissgardin till sovrum, skall hitta ett enfärgat vitt till att sy kompletterande längder med.


Mix av olika plommon/syrenfärgade tyger. Dessa skall mixas och matchas till olika kuddar. Det prickiga är behandlat och inhandlad i Rydboholms lagerbutik där de även säljer en hel del vackra stig lindberg tyger, det tyget skall ligga på bordet. En ursöt liten ströare från Greengate blev det med.


När jag visiterar grannkommunen så blir det nästan alltid en tur till Visko, så även idag. Snygga "bikers" blev inhandlade. Passar så bra till klänning och kanske med ett par goa raggsockar till.

En höstväska slank visst med också =)


Väl hemma så packades varorna upp och under tiden som matte mätte och klippte så passade Åke kudden (som väntar på ny kostym) samtidigt som han snusade så gott där i korgen. Ska nog försöka att hitta en lite större korg som kläs med fint tyg och som de kan ligga i och mysa, han och Gittan.



På hemvägen från Kinna så var jag ungefär 10 cm ifrån en olycka som kunde gått riktigt illa. Bilen framför mig låg väldigt nära mittlinjen och hade möte med en långtradare i andra (mötande) filen. Då påbörjar en merca en omkörning av tradaren och blinkar inte, volvon framför mig flyttar sig inte!! Mercan har max 5 cm på varje sida mellan tradaren och volvon och börjar "gira". Jag ligger rätt långt ut mot vägrenen men det var fanimej på"hittefåret" att mercan inte drog i nåt av fordonen, hade den gjort det så hade vi kultat allihop, vi körde rätt fort där. Usch man blir lite spak och jävligt förbannad över vårdslösa satans bilister. Ja fast nu är jag glad!! Jag har ätit lite sushi och njuter av att det är helg igen. Löööve it! Löööve you tooo! Pass och krum!!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fina tyger...du har en fallhett för att få ihop det bra! Blir lite sugen även jag att fixa till det här hemma nu när hösten kommer krypande...lite gardiner,nya kuddar och lite annat myssel...Kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Men vilka snygga fynd du har gjort. Tygerna gillade jag skarpt!! Jag skall oxå göra ett besök snart!! Ja, man får passa sig när man är ute på vägarna. Och på den vägen kör dom som DÅRAR!!
    Ha en trevlig Lördag
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. åh lika fina saker som alltid.....usch hemst det där med nästan olyckan............pust..

    ha en toppen helg.sissi

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag vet att du har mycket för dig men dela gärna mig dig av ditt pysslande och dina roliga inlägg!! Saknar det ;O)
    Kramizar Arja ps. har du något på gång.. du vet vad!!

    SvaraRadera