lördag 7 november 2009

Nu börjar det snart!

Vilket då? Köksrenoveringen ju...tjoho vad roligt! Golvet hämtades idag, fasen jag blir bara nöjdare och nöjdare med vårt val, sååååå snyggt! Ja se själva och jämför med det trista bredvid:

Ett litet tag nu så har min axel varit riktigt bråkig och ond så idag fattade jag ett mindre beslut, jag köpte med mig en sodastreamer hem. Har varit ganska tveksam till att ha en sådan men hur det än är så blir det några liter som man släpar och kånkar hem. Ja egentligen skulle maken sköta sådana tyngre inköp men även solen har sina fläckar, typ......*mutter*. Så idag har vi haft lite provsmakning. Must, hallon, lemon/lime, cola. Och: ja de fick klart godkänt, lemon/lime var i mitt tycke ett jäkla bra groggvirke (säger jag som tar typ 6 drinkar om året )

Ja även om min goe make nu inte är så bra på att bära hem tunga varor så glimtar det till ibland. Igår när han hämtat mig från tåget så stod dessa skönheter på bordet. Då blir det varmt och gott i hjärtat.


Några fina shoppingfynd har jag gjort den här veckan. vackra glasflaskor, väggbokstäver, lyktor och en kruka i fattigmanssilver, kläder till julbordet, ja jag är mycket nöjd må jag säga!

(lyktorna skall inte stå tillsammans). I morgon ska vi fira pappa i huset lite grann, sen får vi nog packa och förbereda i köket lite. Nu blir det lite vin och strax mat. Pusselipuss på er!

2 kommentarer:

  1. Vilket supersnyggt golv! Och vilken underbar bukett. :)

    Ha en riktigt skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Det var ju en massa kul som händer hemma hos dig! Snyggt golv som bara den! Gullig man som köpt blommor till dig så där bara...det är kärlek!Kramar

    SvaraRadera