lördag 31 oktober 2009

Nejdå.....

....jag har inte glömt min lilla blogg. Men som hörs av namnet på den så är det sannerligen inte mindre kringelikrokigt just nu. Det tär hårt på psyket med dessa stora förändringar inom området där jag arbetar. Mina kollegor och medarbetare mår dåligt och oron är stor. Varannan helg och delade turer är väl inte vad man hade önskat efter mer än 20 år i tjänsten, tack för den julklappen! På tal om jul så har årets glögg äntrat den Bengtssonska villan ;-) Clementin är smaken. Jag passade på att köpa några av tidigare års sorter när jag ändå var på G. Det som är lite underligt är att 2007 års smak inte var med, knepigt! Kan behöva ha lite att dränka sorgerna med framöver, haha.

Rosor fick jag av min mamma när hon hälsade på häromdagen, visst blir man glad för en bukett, TACK!

Det som håller mej glad och god just nu är väl mycket planeringen av nya köket. Sååå roligt! Mattan är beställd, ett modernt laminatgolv (tarketts vintage) skitsnyggt! Tapeten är inhandlad, vit med vitt blankt mönster. Vitvaror håller vi på och ser ut, whirlpool blir det i alla fall. Vi har haft micron med crispfunktion och 6:e sinnet och kan inte tänka oss något annat och vad gäller en vanlig ugn så är varmluft enda kravet. Induktionshäll blir det också. Snygga kakel har jag också tittat på, ikeas kök Lidingö blev slutgiltiga valet i alla fall. Ja det är verkligen skojigt att bygga om lite (ja eller rätt mycket). När jag började röja i skåpen så hittade goa Gittan en mysig fredad sovplats för trötta katt flickor, fina tussekatten.


Tänk att mina två kaxiga små pluttar kan vara såna goa vänner. De kryper gärna nära varandra och sover ibland nos mot nos.
Ja annars tuffar livet på. Lian är fortfarande jätterolig att vara på. Jag lär mig massor och börjar kunna arbeta mer och mer självständigt vilket är skönt. Pysselmässigt är det mycket berlocker och armband nu. Försöker ha lite till försäljning inför jul, en fattig student behöver slantar, haha!
Ikväll har vi varit på kyrkogården och satt ljus. Maken satte på de sinas grav och jag satte ett på en grav som inget ljus hade på denna fantastiska frostiga kyrkogård som glittrade av alla tända ljus och lyktor. Mamma du vet vems grav som fick min omtanke denna dagen.
Mina tankar går annars idag till den människan som nog har påverkat mig mest i livet med sina kloka tankar och obegränsad kärlek trots sitt inte alltid så enkla liv. 14 år har gått sedan hon dog i en ambulans på grund av ett hjärta som inte orkade mer. Mormor: i mitt minne är du alltid lika levande, jag minns din röst, din lukt och framför allt din kärlek till mig. Jag är nog rätt lik dig på många sätt med glädjen över att få knåpa och pyssla med allt möjligt. Du är för alltid innerligt älskad av mig och jag sörjer att mina döttrar inte fick lära känna dig, men finns det ett liv efter detta så är du där och ser efter oss! Kramar från Nånå.

2 kommentarer:

  1. Äntligen! har saknat att läsa dina tankar och funderingar!Så gott du skriver om din mormor. Min mormor finns inte heller längre...saknar henne massa. Saknar dig också! Men vi ses väl på fredag? Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, Vad fint du skriver om din mormor. Här har ni en till som inte har sin mormor kvar :-( Hon dog redan -86.. Alldeles för tidigt :-( Fy vad tråkigt med jobbet och schemat Ellen! Det är fanimig inte klokt hur kommunen behandlar sin personal... Vi har precis bytt chef, igen! Detta är den 8:onde chefen på 7 år. Ingen stannar kvar i organisationen... Är det inte uppenbart att något är galet då? Herrejisses vad kul med köksbyte! Vi har haft vårt nya kök ett helt år nu och i love it! Kram kram så hoppas jag vi ses framöver... Kram från Skene

    SvaraRadera