onsdag 25 november 2009

pusselbitarna..

..faller på plats en efter en. Så gott som det mesta är monterat förutom lådsektionen som hällen skall vara på. Den kan inte monteras förrän bänkskivan kommit och är på plats. Inredningen i hörnskåpet likaså. Annars har alla handtag kommit på plats och är jättesnygga. Den här veckan har även vitvarorna kommit och tagit plats vilket syns på nästa bild. I morgon hoppas jag att tapetseringen blir påbörjad så att fönsterbänkar kan sättas upp så det kan bli lite adventsfint i fönstren. Måste också bestämma vilket kakel jag vill ha. Suck! Vi behöver hela 7 kvadrat så man kan nog inte välja helt fritt.

I helgen hade jag stora våndan! Ville inte ställa tillbaka skåpet som vi hade på ena väggen. Det är ju även det byggt av väggskåp så i mitt tycke blev det i mesta laget med köksskåp. Ska man ha en ny möbel finns knappt något vettigt under 8000kr. Jag fixade helt enkelt en tillsvidarelösning som nog kan funka bra. På andra våning stod ett linneskåp, inget särskilt gammalt utan ett typiskt 90-tals syrabetsat skitfult skåp. Detta släpades ner och renovering påbörjades.

I all sin fulhet står det då där:

Målade hela skåpet vitt till att börja med:

Sen togs sandpappret fram och med lite slipande så kom den rätta känslan fram:

Ja ni förstår vart jag är på väg. Skåpet skall se gammalt och slitet ut och det verkar lovande så här långt. Jag har köpt 2 gammaldags porslinsknoppar på Betty´s och beställt 2 porslinsdroppar från Frida´s gård. Blir nog toppen. På luckorna skall jag hänga två små kransar och senare kanske jag målar monogram eller andra ord i ljusgrå färg. (ge gärna lite tips) Hyllplanen har redan blivit pyntade med fin spets, ja här hålls romantiken blomstrande, haha. Ni får se slutresultatet när det är klart.
Idag får jag nog ta en sväng och köpa ljus till adventsstaken, blir nog pyntade blockljus i år med, bra att använda i lyktorna när julen är över, men 50kr /ljus är möe pengar tycker jag nog, men men. Har även myror i huvudet över vad jag ska ha för gardiner. Stora viktiga frågor som upptar min tid, politik och existensiella frågor är ju inget att öda tid på just nu som ni ju själva förstår. Sånt tjafs får bli nästa år....typ! Nä nu får jag väl gå och "höfsa te" mig så jag kan ge mig ut! Jobbar min 3:e kväll idag, pust! Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Åh så fint ni får det!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. herregud ellinor vad får du all enrgi ifrån? Min är inte på topp just nu...men det kanske vänder! Men vad fint ni får!!Vilket lyft! Älskar era vitrinskåp,supersnyggt!Stoooor kram

    SvaraRadera