lördag 14 november 2009

Bollen är i rullning

Ja vår stora köksboll menar jag. Allt hittills har gått otroligt smidigt även om det ser ut som Jerusalems förstörelse i hemmet just nu. Men det blir desto bättre sen. En eloge till min duktige make som jobbar och gnolar på. Och.......vi har humöret på topp än, bara glada miner....peppar, peppar!! Mitt stora ångest moment är maten. Fasen vad det kommer att bli långrandig kost till man kan fräsa och koka i nya köket.

Här följer några bilder på hur vi har det för tillfället.

Vår nya mathörna under trappan, lite mysigt faktiskt:

Nedmontering startar:

och löper på:

Då är gamla köket ett minne blott, farväl och må det aldrig komma åter ;-)

Min lilla provisoriska kökshörna, funkar riktigt bra:

Herre min skapare, våra tvåbeningar måtte ha blivit galna:

Ja nästa gång jag återkommer här blir det med lite finare bilder hoppas jag! Nu blir det lite vin med min duktige herr snickarmästare . Allo Allo!

4 kommentarer:

  1. oj jag som tyckte ni hade fint kök innan hehe......men men......skulle se vårt kök....o andra sidan är det ju en hyresrätt så....spännande..ser fram emot bilder på när det är klart.....lycka till kram sissi

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se förvandlingen! Njut av vinet med snickarn OCH HA EN TREVLIG KVÄLL!

    SvaraRadera
  3. snart färdiga elr?: ) skämtosido,men det är kul och få se hur det blir.Berätta sen om vad det var svårt och hur allt flöt på/och inte.
    kram Maria H

    SvaraRadera
  4. Här händer det grejer,men det är verkligen kul med förändring! Speciellt sånt man drömt om och planerat så länge. Tur du har en händig man som kan fixa allt detta.Ska verkligen bli spännande att se hur det växer fram!Stor kram från mig!

    SvaraRadera