lördag 10 oktober 2009

Mallblogg

ZZzznark började min dag med! Tog mig en oförskämt lång sovmorgon, nästan till tio sov jag, jajamen! Jätteskönt att slippa höra den förbaskade väckarklockan som by the way ska väcka mig i ottan i morgon igen, blä :-(
Nu har jag och goa Wirre startat med våra tågresor igen. Riktigt rogivande och mysigt är det. På vägen till Växjö rusar tiden när vi uppdaterar oss på varandras vardag och på hemvägen blir det lite läsning, musik och slummer. Kul är det ibland att kolla in alla märkliga typer som fraktar sig på räls.

Liiite tid för pyssel har jag stuvat in i mitt schema, måste knåpa med grejer om jag ska orka med. Här blev ett litet smycke som ska pigga upp mammas handled.
Här är lite som blev till efter mina inköp på syfestivalen, riktigt fina tycker jag. ....och ja, det är ok att vara lite trotsig mot jantelagen och tycka att det man gör är ok, tycker i alla fall jag =)
Den här är jag väldigt nöjd med!
Varför har jag en så stor kärlek för läppstift, min minimala mun, eller vad? Ja man kan aldrig få för många, har ändå rensat ut en del. Nagellack gillar jag med, men det är ju rätt pest med vårdyrket på det viset att man inte får använda ens transparent lack, dessutom finns det ju inte en suck att naglarna växer i all handtvätt och spritande. Så på bilden visas min semesterlycka, när jag tar igen för årets fula naglar.

Mera mallig är jag för att min rippelpläd nog blir väldigt fin när den blir färdig, men jag har ingen brådska. Jag har hittat en massa fina mönster på nätet på tofflor som jag måste testa, en ny virkad sjal, amigurumisar, en virkad väska med fina virkade rosor på....vintern lär inte bli sysslolös...om nu någon hade trott det, haha

Lilly tycker att den passar en prickig flicka att sussa på! Men på bilden under har hon törnat in på mormorsrutefilten, gullegumman!

Som en söt prickig liten kanelbulle ringlar hon ihop sig.
Lille Harry-gossen gillar också att krypa ihop, han är allt en liten godbit han med.
Men man kan ju inte bara ligga och slöa, nej, lite bus och lek måste hinnas med! Tur husse ställer upp!
Idag har jag röjt på andra våning, fasen vilken svår och knepig hall vi har där, vete sjutton hur jag ska få till det. Flera kassar bars i alla fall upp på vinden och lite blev till sopor med, gillar att få rensat ut lite skit så man kan köpa nytt hehe, idag fick en massa frotté säga bye bye till denna världen och förpassas till ett liv bland olja och muttrar i garaget. Jag har även varit en sväng hos pysselstina och köpt lite askar som jag ska sortera lite smycken i när de har blivit "pimpade"Jisses vilken söt affär hon har där.
http://www.pysselstina.blogspot.com/ Kika in på hennes sida och har ni vägarna förbi Gånghester så kika in i butiken. Nu får jag väl fortsätta med lite stök. Tänd lite ljus och krama om varandra i höstrusket, jag skall i alla fall mysa med de mina. Kram!!

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Superfina smycken, gudomliga hundar och ripplen är otroligt fin!
    Bra tips att gå och tända ljus och mysa, det ska jag också göra nu.
    Ha en skön kväll!

    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  2. Jag har en liten önskan...skulle vilja köpa ett sånt där armband...om du får tid över till nästa tågresa så köper jag gärna ett. Du får fria händer att designa för det är du så bra på. Du vet ju vad jag gillar=) Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att äntligen ha hittat dig igen! Vad fina saker du har gjort. Helt underbara!
    Jag håller med om PysselStinas affär. Den är ljuvlig. Man blir liksom glad och lycklig där. Må gott tills vi ses snart igen. Kraaam

    SvaraRadera