tisdag 14 december 2010

Välkommen julen 2010

Nu börjar julrushen ta riktig fart. I år är det extra kul för min del då jag är ledig alla röda dagar och för att det (i alla fall för tillfället) är mycket snö och kallt ute. Jag känner mig sådär mysigt julsugen och längtar efter att julestöka ordentligt. I helgen gick startskottet på riktigt. På lördagen var det julbak och köttbullerace:

Mysigt ute på kvällen:
På söndagen fick tomtarna komma fram i värmen igen. Granen inhandlades och vill nog också snart komma in i stugvärmen =) Lite juligt på skåpet, men varför ser det aldrig lika ombonat och mysigt ut på bild?

Lite stolt och glad är jag, då kunden jag målade köksluckor åt för ett tag sedan var så nöjd att han ville ha fler. Han bemödade sig att skicka upp en redan målad då jag önskade detta för att få rätt färger och mönster. Han bor ju ändå i Helsingborg =)

Min söta dotter har ju blivit myndig och då får man bestämma själv, det kan bli så här....rätt fin faktiskt, jag älskar humlan, den är ju liksom mitt signum.

Just nu känner jag mig lite skum, undrar om jag fått ärva makens avlagda förkylning. Jag avsäger mig den förmånen i så fall, har inte riktigt lust med influensa nu.....Ha det gott alla julefixare och även ni som inte är lika entusiastiska. Kram!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att titta in på din fina blogg, massa fina bilder. Det var ingen liten feg tatto dottern slog till med...gjorde de ont månne?? Kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan svejsan! Så mumsigt det ser ut...är det bara att beställa och få det hemkört? hahahaaa.
    Jösses vilken tatuering... som ett konstverk aj,aj,aaajjjjj vad det måste ha gjort ont. Är det dax för dig nu?!!!
    kramelikram Arja

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vill önska dig och de dina en riktigt God Jul.

    kram kram Arja

    SvaraRadera