lördag 25 december 2010

God Jul 2010

Så kom den då äntligen. JULEN. Till oss kom den i lugn och ro. Vi var färdiga i god tid och stressen behövde inte förstöra något för oss. Julafton firades hos oss i år. Vi är inte många, bara vår lilla familj, mormor och morfar. Det räcker gott det =)


Ljuvliga hyacinter hör julen till:

Fultomten som också är en av mina är favorittomtar:



Hos oss bor det snälla barn, jag tror de blev väldigt nöjda med sina klappar, som i vanlig ordning var alldeles för många:


Julbordet var rikligt och juligt och innehöll allt man kan önska till jul:


Vi åt, och åt, och drack....magen stod i fyra hörn:

Köket i sin bästa julskrud. (mormor tyckte det var ett riktigt Carl Larsson kök, tack för den fina kommentaren):

Även våra fyrbenta vänner fick klappar. Denne söte lille herre fyllde dessutom tre år: Grattis vår kärleksfulle lilleman. Du är vår lille prins och sprider ofantligt mycket kärlek och glädje till oss. PUSS!


Idag skall vi njuta av lugnet och ta dagen som den kommer. Jag önskar er alla en RIKTIGT GOD JUL!!!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! God fortsättning på julen. Jag håller med mormor, vilket julmysigt kök!!! Ser att du oxå dukade med ditt nya porslin :O)
    Det var en trötter lilleman i soffan.

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja nu är julen över så gott som och vi fick njuta av några lediga dagar! Du har gjort det så fint i ert hem med pynt och mat! Ser så mysigt ut så jag skulle med glädje mysa där! Harry är söt som socker!!

    SvaraRadera