lördag 20 november 2010

Novemberlördag

Den här lördagen startade tidigt, hade svårt att sova så halv åtta klev jag upp efter att ha varit vaken en stund. Jag var i valet och kvalet om jag skulle palta på mig direkt och ge mig ut eller om jag skulle ta tidningen och kaffe först. Jag valde det sistnämnda. Det kan ev. ha varit ett klokt val, eller inte....Jag klädde mig rejält och gav mig ut på min vanliga morgonrunda som även har fått joggningssträckor inlagda nu vilket jag nog aldrig hade trott egentligen. Nåja, ut i 10 cm snö. Det var bitvis riktigt tungt att pulsa i men rätt gött för musklerna. Efter dryga halva min runda så måste jag ut en liten sträcka på stora vägen (ingen vägren där ens, man håller sig nästan i diket). På håll ser jag blåljus från två ambulanser och en brandbil. En bil ligger på taket på åkern. Det är här jag får en märklig känsla, hade jag skippat kaffet och gått ut tidigare så kanske jag hade kommit samtidigt som den sladdande bilisten. Det kunde ju ha gått rejält illa för mig alternativt att grabben hade sett mig och saktat ner och sluppit akuten.....märkligt hur det blir ibland! När jag kom hem toppade jag mitt träningspass med att skotta hela gården med.

Efter frukosten åkte jag och maken och inhandlade nytt golv till hallen på andra våning. Lite annan shopping blev det med. Väl hemma så påbörjade jag något som nog är bland det roligaste jag vet.....iordningställande av adventsljusstake!

Den här fina gjutjärnskrukan inhandlades på Bettys, fylles med oasis:



Några kyrkljus, taklökar, mossa och annat pynt senare:


Visst blev den väl fin? Den ser inte så stor ut på bilden som i verkligheten tycker jag. Tycker mycket om emaljbrickorna:

Förra söndagen var det ju fars dag. Så här fint gjorde tjejerna i ordning:


Det bjöds på trerätters.
Förrätt: Karibisk soppa med vitlöksbröd
Huvudrätt: Kyckling med hasselbackspotatis, tzatziki och sallad.
Dessert: Banana cream pie. Kolla in nedan....kaloribomb!


I morgon skall jag fortsätta med julgardinerna och julkuddarna till kökssoffan, kanske hinner jag ett par längder till sovrummet med. Sedan måste stakarna upp och så skall det packas med, för nästa vecka är ju fullproppad av skojigheter. Men det får bli nästa inlägg =) Gå försiktigt och passa på att göra änglar i snön....pöss!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Hugaliga..det var tur att du tog kaffet♥ Men jösses så fiiin den blev adventstaken. Här grejas det för fullt nu..idag skall jag ut och fixa belysningen.
    kramelikram Arja

    SvaraRadera
  2. Vilken otrevlig upplevelse, men samtidigt så hade du nog en skyddsängel på din axel. Jättefina ljus du ordnat med! Saknar dig en massa!! Stor kram

    SvaraRadera