torsdag 8 juli 2010

Hem ljuva hem!

Vår mesta semestertid tillbringas hemmavé bland målarburkar och penslar. Vi har haft oerhörd tur med vädret som gjort att vi kunnat vara ganska effektiva. Maken och dotterns pojkvän har fått ta hand om de stora svarta ytorna och jag har fått stå för finliret. Detta är ett ganska omfattande arbete då huset fått ny färg på kostymen och det innebär två målningar och mina fönster och ytterdörren har jag fått måla 3 gånger, pust!! Drygast är nog att maskera allt då det är fasta spröjs, en jäääävla massa små rutor blir det (jag har ju även målat en del emellan och inne även om jag hade påbörjat en hel del tidigare). Nåja jag är helt otroligt nöjd med resultatet och vi har fått mängder med spontana positiva kommentarer från grannar och kompletta främlingar. Här ses huset i ursprunglig kulör bestående av röd kostym med vita knutar och svarta fönster:
även dörren var brunsvart!


Voilá! Välkommen vårt fina hus in i 2000-talet!
Vårt stora trallbygge har också blivit ett lyft. 60kvm trädäck i stället för tradiga kalla plattor, bygget är inte helt klart än men det mesta är i ordning: En riktig dansbana har vi nu...underbart é dé! Här bar ungdomarna bort stenar och fula gamla slipers:


Nu har vi en prunkande oas som vi spenderar mesta möjliga tid på =)


Ja en hel del arbete är det kvar men det tråkigaste är gjort. Nu är jag sugen på att planera en fin och lättskött trädgård! Ha en härlig och solig sommar alla människor! Solvarma kramar till er!

3 kommentarer:

  1. Hej igen! Nu förstår jag att du haft "häcken" full hahahaaa. Men vad fint det blev eller supersnyggt. Det är ju ett riktigt Ellinor hus,
    inget puttinuttit WOW!!!! Varför åka någonstan när man kan vara hemma och njuta av allt det vackra runt omkring sig!!!
    kramar i massor!!!! :O)

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken skillnad, både på husfärgen och uteplatsen. Njut! :)

    SvaraRadera
  3. Så jättefint vännen! Huset ser betydligt mycket mer att vara i tiden nu. Och din uteplats verkar vara toppenmysig...hoppas få se den i verkligheten också!

    SvaraRadera