torsdag 8 juli 2010

Det prunkar!

Jag älskar ju blommor, typ alla blommor och i år älskar jag rosa, vita och lila blommor allra mest. Tidigt i våras inhandlades små oansenliga lila penséer, så ynkliga i sina krukor.

Nåja, de tog sig och med mycket vatten och ansning så blommar de fortfarande lika ihärdigt.

Jag kostade på mig en ganska rejäl surfinia:

Det har jag inte ångrat =)


Här är en annan tacksam surfinia:


Man skulle kunna tro att jag har tur med blommor =) vill nog påstå att det även ligger mycket tid, pengar och rätta förutsättningar också (dessutom krävs nog en smula intresse och kunskap med). Då blir det så här fint:


Dessa rosa-lime färgade hängsurfiniorna tillhör mina favoriter.
Jag har otroligt vackra pelargoner och cerise dubbla surfinior med som jag får blogga om vid tillfälle. Hej hopp!

3 kommentarer:

  1. Hej! Äntligen, jag har undrat vart du tagit vägen!! Vilka fina blommor, ja det krävs sin dam för att få dom så fina som dina. Jag lär ju mig fortfarande och vill gärna att mina blommor skall trivas!!! Tyvärr misslyckas ju jag allt för ofta. Därför är det bra med Cramers nära inpå. Gulliga dig som skriver så fint om min blogg :O) nu har jag gjort ett lite längre inlägg om kärleken, man vill ju inte vilseleda sina bloggbesökare hahahaaaaa
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilka prunkande sommarblommor!
    Surfiniorna och pelagonerna är verkligen underbara. Men jag har klippt er mina pelargoner väldigt sent, så så värst mycket blommor kommer det nog inte att bli på dem i år. Jag får nöja mig med någon här och där.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen jättefina blommor alltihop..även lilla jag har lyckats i år. Härligt med blomster att vila ögonen på!

    SvaraRadera