fredag 4 juni 2010

Händelserik

har sista tiden varit. För en vecka sedan tog jag min lilla yrkesexamen. Det är med blandade känslor man slutar. Många avsked men samtidigt en lättnad i att slippa tentor och hemläxor. Ett riktigt bra betyg fick jag. Nu håller jag mina tummar för att det kan vara värt något i framtiden. Denna veckan har jag varit ledig och verkligen njutit av det vackra vädret. Jag har spenderat dagarna med trädgårdsarbete och intaget många goda koppar kaffe på det finfina trädäcket som maken sätter ihop. Vilken oas!!

Idag fick jag ett fantastiskt telefonsamtal. Jag har blivit erbjuden ett vikariat på en administrativ tjänst. Troligtvis kanske det inte blir en fast tjänst på grund av att Borås skall ändra från flera kommundelar till endast några få stadsdelar. Jag är så glad och tacksam ändå för att dessa människor vill ha mig och tror på mig och nu måste jag visa att de har helt rätt i sitt beslut. Hur gör man sig oumbärlig?? =) Håll tummarna för att jag kan få tjänstledigt.


Helgen spenderas på arbetet men nästa vecka skall jag vara ledig igen. Må gott därute!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Grattis, grattis!! Det var väl skönt att du är färdig med studierna och jag hoppas att du får tjänstledigt!! Är ni färdiga med altanen, du får ta lite foton. Hittade du några växter på Cramers? hihihi du hade nog bilen full!!
    Ha det gött på jobbet, själv njuter jag i trädgården ;O)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till examen Ellen! Och grattis till det spännade telefonsamtalet! Klart som korvspad att du är rätt för jobbet, du som är så mån om alla:-) Kram från Skenegänget :-)

    SvaraRadera