onsdag 10 mars 2010

Nytt på fronten?

Ja vad har hänt under det här långa uppehållet då? Ja allt möjligt men inget särskilt kan man säga. På arbetsfronten har det varit en del spännande möten om nya lönekriterier annars mest frustration då det strulat med mitt schema, törs jag säga att det var väntat!! Ja nu är det sagt i alla fall. Det tar mycket energi att aldrig kunna lita på att saker flyter på som det skall. På praktiken däremot har det varit tvärtom, allt flyter på mycket bättre, jag börjar ha koll på fler saker och kan arbeta mer och mer självständigt. Skööönt! På fritiden då? Ja maken och modern har fyllt år, firades under lugna förhållanden då det inträffade (som vanligt) under en arbetshelg. I övrigt är det fullt upp med renoveringsarbete av hallen. Måste säga att den blir jättefin, lite gammaldags romantisk stil, I lööööve. Vad har vi mer gjort då?
Passade på att frosta av frysarna nu när det varit så kallt och där fanns mööe bär! Av detta blev 2 burkar hallonsylt 2 burkar blåbärssylt och några burkar lingon. Det finns mer blåbär kvar så jag får väl baka lite nån dag med om det blir nån ledig tid över.


Det finns de som har gott om tid att slöa och slappa! Just här ser man tydligt vem som är överhuvud i djurfamiljen, haha, lelle Harry får ligga och balansera på en filt när Åke vräker sig.

Sen finns det de som har bus i blicken och en helt annan slappestil:

Nya hobbyn har det inte blivit så mycket tid över till men några nya alster har producerats:


Slutligen: Såna här bilder hoppas jag snart är ett minne blott. Tack och hej vill jag härmed säga till vintern. Välkommen våren!

3 kommentarer:

  1. härliga bilder som alltid....:-)))

    SvaraRadera
  2. Saknat dina inlägg,gott att få läsa dina tankar igen! Duktig är du som vanligt! Stooor kram

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för din omtänksamma kommentar hos mig. Just nu tar arbetet det mesta av tiden, men jag försöker att ta det lugnt.

    Ja, nu hoppas vi att snön kan smälta undan så att vårblommorna kan få en chans att visa sig.

    Vilket fantastiskt syltkok! Jag älskar hallonsylt... ;)

    Jag blir så glad när jag får se bilder av dina hundar,så charmiga!

    Jag se fram emot att se bilder på hallen... Ha det riktigt fint och hoppas att det flyter på bättre med schemat snart!

    Kram, A

    SvaraRadera