lördag 27 mars 2010

Oj oj...


...vilka dagar. Veckan har verkligen varit intensiv. Jobb blandat med Lia. Bra och trevligt till en början. I torsdagn natt startade det som var mindre roligt. Jag drömde att jag var sjuk och vaknade och kände mig olustig. Gick upp, och mycket riktigt....in på dass och...Ja inga detaljer behövs. Somnade om igen. Vaknade efter ett par timmar när klockan ringde, kände efter och tyckte inte det var så farligt, lite kallsvettig och magen var orolig. Enfaldig som jag var avfärdade jag det hela med att jag ätit något olämpligt, har ju inte haft magsjuka på 15 år och då var jag jättesjuk. Så dumma jag drog iväg på ett möte ett par timmar. Det gick väl skapligt men när jag kom hem igen var jag helt slut. Pratade med min kompis och hon sa att det var exakt symtomen på magsjukorna som härjar nu. Snacka om att känna sig dum! Suttit där som en smittohärd, dessutom fick jag sjukskriva mig på min delade tur vilket kändes mycket jobbigt då jag vet hur svårt det är att få ersättare, men man gör ju ingen tjänst genom att smitta resten av gänget med.
Just nu när jag skriver så har jag sovit femton timmar, svettas som en gris emellanåt och ätit försiktigt några skorpor, the och proviva (fy fasen så äcklig). Blir en soffdag idag. Att uppdatera min blogg får anses som jobbigt nog nu.
Nu kommer lite mer bilder på pysslade ägg som gjordes för några dagar sedan. På måndag kväll skall jag visa pyssel på Pysselskafferiets mingelkväll. Skall bli jätteskoj. Jag kommer att ta med lite av varje. Ägg, tavlor, textiltryck, tittskåpspyssel, smycken.....




Ett litet kakfat i samma stil som ägget och asken, decoupage heter metoden. Man klistrar tunna remsor av servetter, papper och lackar med speciellt lack. Lätt och kul! Jag har stämplat på botten olika kaksorter.


Decoupage med bokmärken på det ena, stämplat på det andra.






Bara att låta fantasin flöda....



1 kommentar: