söndag 28 mars 2010

uttråkad

Fy så tradigt det var med sjukan, ja jag är väl fortfarande lite matt men måste till jobbet ikväll. Igår kväll så drabbades jag av akut leda så jag monterade och tillverkade små blommor, mer orkade jag inte. Dessa småttingar kan med fördel bäras på en tröja/kavaj, sättas på diadem , hårspänne eller på en väska. En liten nåldyna blev det med. Hör av er om ni vill köpa en liten blomma för ca 50:- det gäller även tidigare påskägg.

Vi börjar med lilla nåldynan:




Små blommor i bomullsgarn. De stora är ca. 6-7cm i diameter och de små ca. 4-5cm.


Blommor i ullgarn minsta 5-6 cm största ca 8cm.


De är finare i verkligheten tycker jag, passar bra till romantiska tunikor. Ska försöka äta lite nu så jag orkar ett kvällspass. Godeg!

1 kommentar:

  1. Då underbart fina!
    Nu blev jag också sugen på att virka.
    Hoppas att du känner dig piggare snart!

    Annelie

    SvaraRadera