söndag 20 september 2009

Tankarna irrar

Hösten närmar sig med skrämmande steg.....Känner ni igen orden? Kanske ni som hade edra glansdagar på 80-talet i alla fall. "Efter plugget" med Factory vad det i alla fall. Fast sommarblommorna blommar på för fullt så har några ändå förpassats till blomsterhimlen för att bereda plats för lite höstfägring. Fasen vad skoj det är med blommor, slog mig just att jag måste nog odla lite dekorationspumpor nästa år, undrar om jag kommer ihåg det...hm!


Det blev ju lite drag efter höstsmycken i skolan så jag har gjort lite till. Ett armband till mig och ett till salu ;-) Ganska glittriga är dem vilket inte syns så bra på bilden.
Änglar är ju egentligen inte riktigt min stil men hos pysselstina så hittade jag lite pärlor som föll mig bättre i smaken, detta är min favvo:
Fler kulor....
Sommarens sista lilla bukett är nog den här, nä fy för sören....nästan ett helt år kvar till nästa sommar *deppar* Sitter och väntar medans maken lagar mat nu och är riktigt hungrig. Faktiskt så hungrig att jag var tvungen att ladda upp den här bilden på en "görgo"hemmagjord pizza vi gjorde härom sistens. Mozarellaost, nyplockade frästa kantareller och soltorkade tomater. Mmmm! (ogräddad på bilden, den var så smarrig färdig att jag glömde ta en bild då)

Vad är det med bär som är så vackert?
Oj här kom visst ett par berlocker till med guldfärgade detaljer.

Nu blir det mat. Jag har en oerhört spännande vecka framför mig nu. Anställningsintervju och syfestival....tjoho!

4 kommentarer:

  1. ja att du gillar kulor det har jag fattat!Underbart fina bilder du lagt in! Man får ju ändå en positiv känsla då av hösten! Jag håller tummar och tår för dig i veckan, men helt i onödan. Du kommer att få jobbet!! Kramar

    SvaraRadera
  2. ofattbart såna härliga arrangemang och bilder...en fröjd för ögat att kika in hos dig............hösten är vacker i all sin prakt............sommaren kommer men först lite höst och vinter och vår........allt har sin tid.......får hoppas på en varm höst...solig vinter och tidig vår..då överlever vi till nästa sommar............

    SvaraRadera
  3. Underbara foton!

    Ha det så roligt på syfestivalen!

    Annelie

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt - det är nästan all inspiration mellan olika projekt som skapar de största förväntningarna!

    Annelie

    SvaraRadera