söndag 22 april 2012

Surprice =)

Nu tänkte jag göra ett försök att damma av bloggen. Varför då då? Ja rätt och slätt så är det trädgårdssäsong nu och då vill jag så gärna dela med mig av allt skojigt som händer. I år är ju ett fint växthus på gång så det blir ju förstås lite speciellt =) Lite annat hoppas jag att jag ska dela också, vardagliga ting det mesta. Välkomna gamla och nya läsare!!


Fröer!!! Så roligt att botanisera bland alla sorter och sen peta ner i såjord och se vad som lyckas/misslyckas. I år är det rosa och lila luktärt, lila blomman för dagen, kejsarvinda, aster, fingerborgsblomma, underblomma, rosenvial, rosenskära och romansallad som "knör" i fönstren nu. SPÄNNANDE!
Lite potatis hade jag tänkt. Tidig amandine och sen asterix.

Här inunder är stolsdynor som jag klätt om. Senare skall hela möbeln få ny färg, bara man kan vara ute och jobba......alldeles för kallt än =)




 I helgen har det ju inte vart särkilt kul ute-väder så lite mer krut har lagts i köket. God fisksoppa!


 Specialare, typ carrotqueens, ja eller morotskaka med variant på Silviaglasyr, myyyycket god.



Cookies med rostade hasselnötter, grovhackad choklad och nonstop.


Lite om en helt vanlig helg i april. Pöss på er!

2 kommentarer:

  1. Hallöj gumman!
    Härligt att "se" dig igen!!
    Grattis till växthuset skall bli spännande att se framöver. Inget trädgårdväder ännu, men snart så. Ha det göttit kram Arja

    SvaraRadera
  2. Ellinor!
    Allt sedan D föddes och du skrev din grattishälsning till mig har jag försökt kommentera hos dig, men det har inte fungerat. Jag letade efter en e-postadress till dig men hittade ingen till dig heller.
    Jag ville tacka så mycket för den finaste hälsningen av ala, du ska veta att jag bär med mig det som ett citat om lyckan att få barn och ödmjukheten inför det. TUsen tack snälla du. Och vad roligt att du är tillbaka!!!
    Stor kram!

    SvaraRadera