måndag 18 juli 2011

Somriga sysslor

Jag är ju en mångsysslare med råge. Det värker i kroppen när jag inte har något att pyssla med. På semestern har jag spenderat några dagar med diverse syltning och saftning. Jag plockade 10 liter finfina jordgubbar. Det kokades både sylt, marmelad och saft av dessa underbara bär mmmm.....De allra finaste åt vi med glass till =) Underbart på sommaren när man kan äta jordgubbar och mjölk till frukost. Det är guldkant på vardagen det!
Något som jag också älskar är citron i alla dess former. Därför kokades lite citronmarmelad, smakar som Robertsons fast godare. Några flaskor citronlemonad blev det också, smakar preciiiiis som när jag var 7 år.
Jag har målat en liten spånkorg som inhandlats för en spottstyver på Gärdhem. Nåt ska man ju hitta på =)
Nu skall jag pyssla om mina naglar lite. Frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar