söndag 29 april 2012

Låååånghelg!!
Åh jisses så härligt att få vara ledig i hela fyra dagar. Inte många minuter som det ska vilas på då fint vårväder måste tas tillvara på. Två dagar har gått och hittills har jag bl.a rensat alla rabatter, vi har
luntat..... skönt att bli av med risigt fjolårsgräs.


Påsk/vår lådan trivs ju gott men nu längtar jag efter att få plantera fina sommarblommor, har inte riktigt bestämt färgskala på framsidan av huset. Baksidan kommer även i år att inehålla en hel del rosa/lila men troligtvis mer blått och vitt som inslag.



Jag har högtryckstvättat altanen och skrubbat den. En himla massa bärande av möbler och krukor blir det.


Sen bar jag runt högtryckarn till framsidan och tog alla plattorna där, ett roligt skitjobb skulle man kunna säga =) 



Roligast ändå är nog ändå att växthuset är på plats. Bara plattorna inne kvar sen kan odlingarna sätta fart =)))) Tur jag har en händig man. 



Finns väl bara en nackdel med allt arbetet och det är den förbannade.........träningsvärken, haha. Stel som en pinne. Ajaj i innanlår, rygg och mina stackars fingrar, men det är det tamej sjutton värt. Fortsatt go helg !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar