söndag 6 maj 2012

Fix & Trix

Vädrets makter är på herr och fru B:s sida. Vi har hunnit en himla massa förra och denna helgen. Högtryckstvätten har fått jobba hårt med mycket tillfredställande resultat. Så här sorgligt blir det på ett år.









Men med lite hårt arbete så blir dem som nya!




Däcket har fått olja med pigment i grått. Det ger ett lugnare intryck. På bilden har vi gjort hälften, inte jättestor skillnad men fint tycker jag.











Nedan syns en försmak på sommaren, går ju bara inte att låta bli att börja handla dessa härliga blomster.








 Idag har jag gjort mig en hanging basket. Det var ju inte helt enkelt så jag blir MYCKET förvånad om den överlever. Lobeliernas tunna små rötter blev rätt hårt ansatta när de skulle pressas genom korgen. Det är 4 olika lobelior och vita lisor.








Här har plantorna kommit i sina bäddar. Det skall inte se ut så här men det måste upp lite mer skuggning innan de kan placeras ut bättre.



Inne i växthuset är det också lite provisoriskt än. Jag skulle vilja ha 2 fina bekväma korgstolar och ett lite större bord så man kan sitta och äta där inne med. Till höger en nyplanterad ampel i lila och mörkblått.



Det är fler som myser i den goa värmen =)


 Goderafton på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar