måndag 8 februari 2010

Fina fynd

Vad skoj det är när man kan hitta mysiga saker för en spottstyver! De senaste dagarna har jag handlat billiga men bra grejer som jag verkligen gillar. För 35 kronor på loppis hittade jag 7 assietter som gör sig bra i nya köket, 4 likörglas och en liten glasburk till pumpakärnor eller liknande, den kan nog pyntas till lite grann =)


Idag har jag knåpat lite grann igen. Det är extra kul när man hittar grejor med potential. Köpte en väggspegel med ljus för halva priset. Brun vart den och passade inte ett dugg in hemma men jag fick genast en bild av hur fin den kunde bli. Så här såg den ut när den var brun och omonterad:

Med lite vit färg och en vända bland makens sprayburkar för bilar där jag hittade matt svart färg och senare ett varv med sandpappret för rätta finishen så blev det så här:

Rätt lyckat tycker jag själv.
I övrigt har sista veckan varit trevlig. Jag och maken har varit på bio och sett luftslottet som sprängdes. Bra den med! Vi har även hunnit med lite umgänge med goda vänner i lördags kväll, somnade inte förrän efter tre men det kan det vara värt ibland när det bjuds på god mat och trevligt sällskap.
Ur bokhögen från förra inlägget valde jag Oryx & Crake. Den är hitills riktigt bra, en framtidshistoria som skildrar människans framfart med den stackars jorden.
Sist: Husse är bussig och skottar gångar i trädgården för våra fyrbenta godingar så de kan kuta runt i kylan.


Alles!!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt! Spegeln blev verkligen jättefin, du är så duktig! Jag blir också sugen på loppis nu... :)

    Vad snällt! Vi kan inte leka i trädgården för Nova tycker det är otäckt att inte veta när snön håller eller inte. Klart att vi ska skotta vi också! Tack!

    Annelie

    SvaraRadera
  2. Snälla Ellinor, ha en kurs för mig i allt du kan. Jag känner mig så himla ohändig...du gör så mycket fin! Jag tycker den blev jättefin!Vilken gullig man du har som gör så mycket för vovvarna. Det är kärlek! Ses på fredag vännen! Kramar i mängd!

    SvaraRadera
  3. Tack fina du för din kommentar hos mig! Vi hälsade på svärmor idag och hon var mycket piggare och hennes tal var redan mycket bättre :-) Shit vad fin spegeln blev :-) Jag längtar också efter loppis nu, om inte annat så behöver jag sälja av allt jag sparat till "bakluckeloppis" Jag har ett helt förråd fullt med "bröte" Kram kram

    SvaraRadera