fredag 20 maj 2011

Sedan sist..

...tuffar min nya härliga tillvaro vidare. Försommaren är här och jag njuter i fulla drag av all ny härligt grön natur och all annan underbar grönska. Tänk om man kunde stanna tiden ett slag då drog jag i bromsen nu. Att kunna plocka en bukett med syrén, daggkåpa, lupiner, hundkex & klint är ren och skär lycka för mig.




Sedan sist så har jag avtackats från mitt ettåriga vikariat med denna fina blomma och ett jättefint halsband. En fin tid med mycken lärdom och massor av fina möten och glada skratt bär jag med mig.



Sedan sist så har jag även avtackats från min ordinarie fasta tjänst som jag haft i 25 år. En jättemärklig känsla. Det stället bär jag alltid i mitt hjärta, där har jag blivit mycket av den jag är, underbara vänner som jag delat stort och smått, hårda tider blandat med lättsamma, glädje och sorg. Jag önskar dem allt det bästa, för de är de allra bästa! Puss! Detta fina våningsfat och en jättefin blomma fick jag.



Sedan sist har jag fortsatt att virka på. Har man fått en ny fin arbetsmobil så går det inte att låta bli att fixa ett schysst fodral (fast det ser mycket bättre ut i real life). Nu återstår att lära mig en massa ny teknik igen, tur man har barn =)





Sedan sist så har burksamlingen ökat lite till, finns inte en glasburk över men kul har jag.





Sedan sist så har jag påbörjat all härlig plantering. Nedan följer ett liiiitet urval av årets planteringar, det kommer att bli betydligt mer! Samma färger som förra året, löööve it.





Den här svarta skönheten skall bli intressant att se hur den utvecklas. Som svart sammet, jättefin.


En liten glimt från min vardag. Au revoir!!


onsdag 27 april 2011

nytt & nött

Ni som kikar in här vet vid det här laget att min inredningssmak är typ nostalgiromantik. De sista dagarna har jag fyndat stort må ni tro =) En fantastiskt fin servis i blått. För 44 delar fick jag pröjsa 170 kr. Nu behövde jag inte alla kaffekopparna som var till så de fick gå tillbaka till försäljning. De små desserttallrikarna kunde jag inte heller motstå, hela 35 kr för 6 stycken.




Myyycket finare än ikeaporslin enligt mig:




Lite glas slank visst ner i korgen med. Snygga stora glas perfekta till att blanda mig och gubben varsin god drink.



Dessa kaffekopparna föll jag pladask för, helt underbart glad-porslin. Skulle vilja hela servisen men det fanns ju bara 5koppar med fat. De är rätt stora och skulle ju även vara jättefina att servera mousse etc i. 40 spänn fick jag hala upp för att få med dem hem.



Lite glad är jag också för mina söta små växthus som köptes NYA =) Finemang för mina små tomat, paprika och chili plantor.





Allt för ikväll från en nöjd fynderska. Natti natti!

onsdag 20 april 2011

mer bling

Har fixat mig lite öronbling. Hittar man inte vad man vill ha i butikerna så får man tillverka själv. Dessa små trollsländor är jättesöta i verkligheten.



Lite större doningar kan man ju pigga upp lite mer diskret klädsel med:




Ett par änglavingar blev det med =)


Visst är de störtsköna mina små grabbar:



Allt för idag, nu blir det en kaffetår. På återseende!

lördag 9 april 2011

Äääntligen!!

har jag kunnat lämna in min avskedsansökan!! Utbildning och idogt arbete har gett avkastning och ett nytt jobb väntar på mig. Ett jobb som jag sökt och grillats för, och där jag valts ut av en himla massa andra sökanden. Det känns rätt bra faktiskt ;-) Jag kommer att vara med och starta en helt ny städorganisation. Alla lokalvårdare i kommunal regi ligger under skolor och vaktmästeri mm idag och det skall bli en fristående organisation där jag kommer att arbeta som enhetschef. Jag kommer att ha ansvar över ungefär 30 medarbetare. Vi kommer att vara 2 ec i varje stadsdel. Det kommer att bli hur spännande som helst. Faktiskt ganska skönt att lämna äldreomsorgen och få anta lite nya utmaningar. Bara att komma till ett helt nytt kontor, inga gamla kulturer utan få skapa egna. Det har varit ett par galet intensiva månader där jag faktiskt fått vara på några fler intervjuer. Jag har fått tacka nej till att vara intresserad för ett jobb där jag var en av 4 som blev uttagna av mellan 60-100 sökande. Jag fick tacka nej till ytterligare ett vikariat som EC på ett boende. Det känns ändå lite gott för självkänslan. Det känns som att alla vägar lett mig rätt.....såååå, jag är verkligen glad och tacksam just nu! Fastän det har varit en nervpåfrestande tid så har jag kunnat sysselsätta mig lite smått mellan varven. Jag har virkat små söta burkdekorationer. Säg bara till om ni skulle vara intresserade...de är jättekul att virka.


Vi har under ett par helger haft riktiga hotellfrukostar på helgen. Det blev en verklig succe, bägge tjejerna klev upp för att njuta av allt gott. Äggröra, bacon, sill, pannkakor, fruktsallad, grönsaker mm har turats om att avnjutas. Vi har hållit oss mätta hela dagen och fått massor av energi.


Idag har det varit ett ljuvligt väder och jag har gjort iordning ute på vår härliga altan så vi kan skutta ut blixtfort när vädret behagar att glädja oss. Det blev även grillpremiär. Nu är det gott att leva. Hoppas jag hinner plantera lite penseer i morgon. Pöss till er alla!

Vardagliv...

Kan vara på så många olika sätt. Det här är en lördagkväll vid köksbordet. När matte rör lite i grytorna för en stund händer saker bakom ryggen. Jyckarna delar en flaska rött verkar det som....fyllehundar?



Våran tjocka Gittan är en riktig mystant. När vi andra far runt och grejar på tar hon igen sig på ett riktigt bra ställe där man kan slumra utan att någon stör, där man också kan ha koll på vad som händer runt om.




Någon enstaka gång blir det även lite nytt att pynta sig med:



Ja den mesta tiden går till att laga mat, träna lite och varje kväll ta en runda med hundarna. Värst mycket tid blir det inte för annat. Jag har ialla fall hunnit med bio och ett par restaurangbesök med ett par goda vänner till mig. Man måste försöka vara mån om sina vänner även om tiden rusar på. Kram på er =)

lördag 12 mars 2011

Å så lite virk...

Är inne i en virkperiod just nu. buskul! Så här blev mina kuddfodral i mormorsrutor:



Har även virkat lite till kommande generationer. Inte för att "något" verkar vara på väg utan för att jag tycker det är skoj och för att jag inte vet om mina fingrar kommer att klara av knåpet i framtiden. Ett par små sockar:

och en liten mössa därtill:

Dessa små rutor är redan ihopvirkade till en liten filt, bilder kommer vad det lider =)


För tillfället virkar jag rutor av ett jättetjockt garn, roligt och snabbt. Ikväll är det melodifestivalsfinal, inte mitt favvoprogram direkt men jag hinner kanske svänga ihop några rutor under tiden =)

*skäms*

Hej igen om det finns någon kvar! Jag har inte hunnit med min lilla blogg så mycket men nu ska jag ta mig lite tid. Hittade så fina bilder från alla hjärtans dag som jag måste börja med. Ni som känner mig vet ju att jag är galen i blomster så ni förstår att jag blev lycklig av makens alla hjärtans gåva....mmmm!


Hannah hade fixat och gjort så mysigt till oss alla. Hon är riktigt duktig när hon vill ;-)


Hoppas er hjärtans dag var lika mysig som min . Pöss!