lördag 12 mars 2011

Å så lite virk...

Är inne i en virkperiod just nu. buskul! Så här blev mina kuddfodral i mormorsrutor:



Har även virkat lite till kommande generationer. Inte för att "något" verkar vara på väg utan för att jag tycker det är skoj och för att jag inte vet om mina fingrar kommer att klara av knåpet i framtiden. Ett par små sockar:

och en liten mössa därtill:

Dessa små rutor är redan ihopvirkade till en liten filt, bilder kommer vad det lider =)


För tillfället virkar jag rutor av ett jättetjockt garn, roligt och snabbt. Ikväll är det melodifestivalsfinal, inte mitt favvoprogram direkt men jag hinner kanske svänga ihop några rutor under tiden =)

2 kommentarer:

  1. Hejsan svejsan vännen! Men vad du är duktig på att virka. Kuddarna är ju bara för fina och tofflorna så ljuvliga plus filten. Är du lite mormor sugen? Ha det bäst kramizar Arja

    SvaraRadera
  2. Underbart virkat! Vad skönt att få färdigt saker, så blir det sällan här hos mig...
    Jag köper de flesta av mina virknålar antingen på loveknitting.se, amazon.com eller purplelindacrafts.co.uk

    Hoppas att du får en skön helg!

    SvaraRadera