onsdag 27 april 2011

nytt & nött

Ni som kikar in här vet vid det här laget att min inredningssmak är typ nostalgiromantik. De sista dagarna har jag fyndat stort må ni tro =) En fantastiskt fin servis i blått. För 44 delar fick jag pröjsa 170 kr. Nu behövde jag inte alla kaffekopparna som var till så de fick gå tillbaka till försäljning. De små desserttallrikarna kunde jag inte heller motstå, hela 35 kr för 6 stycken.




Myyycket finare än ikeaporslin enligt mig:




Lite glas slank visst ner i korgen med. Snygga stora glas perfekta till att blanda mig och gubben varsin god drink.



Dessa kaffekopparna föll jag pladask för, helt underbart glad-porslin. Skulle vilja hela servisen men det fanns ju bara 5koppar med fat. De är rätt stora och skulle ju även vara jättefina att servera mousse etc i. 40 spänn fick jag hala upp för att få med dem hem.



Lite glad är jag också för mina söta små växthus som köptes NYA =) Finemang för mina små tomat, paprika och chili plantor.





Allt för ikväll från en nöjd fynderska. Natti natti!

1 kommentar:

  1. Jag tycker servisen var riktigt fin! Vilket fynd du gjorde där! Allt som är nytt är inte fint, vissa saker blir bättre med karaktär och lite år på nacken, som oss ungefär;)Kramar

    SvaraRadera