torsdag 28 juni 2012

Varje dag är trädgårdsdag

Jag vill ha ledigt hela sommaren.....basta!!

Klart att jag inte får men man kan väl önska. Så vansinnigt mycket kul det finns att fixa med ute.

 Tänk så lätt det egentligen är att skapa sig en egen oas. Visst kostar det både i slit och slantar men vilken otrolig skillnad det blir. Så här intetsägande och tomt har vi haft det under de 7 åren vi bott här. Vi har ju under dessa åren lagt krutet inomhus samt gjort iordning en del på framsidan samt byggt altanen. Men nu är det ett ansiktslyft även på baksidan som gäller. Förra året byggdes odlingslådorna.







Kolla vilken skillnad det har blivit!









Inne i växthuset växer lobeliabollen för varje dag, man kan nog säga att den trivs

 

Trista stora stenar efter växthusbygget. Tunga att frakta bort vad kan man göra??















Lite vatten, plantor och sjösten kanske =) Det skall läggas en kant med plattor runt också för att gräset skall bli lättklippt.



En rosenbåge har också fått flytta in. Jag är inte helt nöjd då den är lite för hög fast vi grävr ner den ett tiotal cm. Det blir nog bättre när rosen ( en Constance Spry) och en vit klematis vuxit till sig.


















Här syns två av alla spaljeer som jag byggt i sommar. Kul när man får precis så som man vill ha det




Mina verbenor som blev så fina när det blev skilsmässa från samplanteringen och ny solig placering.






Nu måste jag bara förklara om det ser helt förvirrat ut i inlägget. Det är ju helt hopplöst att jobba med bilder sedan bloggen gjorts om. Allt hoppar isär och fel slags text kommer och man blir totalt tokig. Om någon vänlig själ förstår sig på detta så....HJÄLP!!! Ha det gott i sommaren =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar