söndag 10 juni 2012

Hus i glas

Ja nu börjar det arta sig. Mitt fina lilla glashus är ren och skär glädje. Det skall ju till inredning så klart men det får komma efterhand. 


Det växer rejält men otålig är jag på att få se det i full prakt, men den som väntar på något gott =)
I bakkant växer en underblomma.Den ska bli intressant att följa har ingen aning vad det månde bliva av den. Till höger en physalis som verkar passa bättre i en ampel till skillnad mot den jag drev upp förra året som var enorm.



potatisen verkar ju totalt anabol, blir nog mer blast än knölar men det är ju första gången så......Planteringsbordet har fått ett draperi idag. Det ser inte värst snyggt ut med krukor och planteringsprylar så det är lika bra att gömma undan dem.


Jag har även pysslat en del som snickrerska, här är två av 5 spaljeer som jag har sågat, borrat och skruvat ihop. Dessa ser ut som sjömärken och är lite för höga men det är ju lätt att åtgärda, blomman för dagen bor vid foten.




Nedan ser ni vad jag också pysslat med idag. Lite före och efter bilder.



Ja det var lite som hänt här i residenset. Förhoppningsvis händer det lite till här i sommar. Good evening folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar