lördag 11 september 2010

Förra helgen

var en redigt bra helg. Kolla in bilden nedan så förstår ni säkert varför jag är en riktig skogsmulle. Glädjen när man hittar fantastiska vackra ställen i naturen där hundarna kan kuta runt och man kan hitta gult och rött guld.


Vackert rött guld:

Rensade och färdiga. Nu ligger dem i frysen och väntar på att kokas till god sylt någon gång framöver =)

Gult guld: Ligger också och väntar i frysen på att förvandlas till kulinariska höjdpunkter. Min fina väninna tog mig runt till hemliga fyndplatser där jag aldrig hade hittat minsta lilla svamp själv. Dessutom överlät hon sin del till mig. Tack sötis!! Ska bjuda dig på något gott i vinter =)

Under vår 4 timmars skogssession ramlade jag över den här lilla jordkällaren långt inne i skogen där jag inte trodde något fanns. Jag tycker den är oerhört vacker och lite kusligt spännande. Undrar vad man använt den till? Förmodligen har man förvarat foder åt djuren men det var inga marker runtomkring utan bara skog....undrar just....??

Lite egenodlade goda tomater är lyxigt!

Jag passade även på att göra lite höstfint på trappen, härliga lila och limefärger:

Helger är toppen, jag kan ta en helg till i veckan =) Krumma kramar ...

1 kommentar:

  1. Så underbara och härliga bilder! Man blir sugen på att gå ut i naturen och möta allt det vackra...hösten har många fina färger! Pöss på dig!

    SvaraRadera